جوان سیتی

بی ترمز ها
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
اسفند 1391
بهمن 1391
نويسندگان
حمیدرضا حسنی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

i

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین

فال حافظ


داستان روزانه

 weather>کد نمایش آب و هوا
رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست  <-PostCategory-> 

 

رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست
عضی اعمال مثل طاق باز خوابیدن یا به شکم خوابیدن در هنگام مطالعه در درازمدت، دردهای ناحیه گردن و کمر را افزایش می‌دهد.

دکتر زیبا لوک زاده در خصوص وضعیت میز و نیمکت‌ دانش آموزان اظهار داشت: متناسب نبودن میز و نیمکت‌ها با ابعاد بدنی دانش آموزان ناراحتی‌های کمر، گردن، خستگی زودرس، افت تحصیلی و اشکال در فشار خون آن‌ها را موجب می‌شود، بنابراین میز و نیمکت‌ها باید با ابعاد بدنی آن‌ها متناسب باشد و دارای شرایط و ویژگی های خاص خود باشد.



دکتر لوک زاده گفت: یکی از شرایط میز و نیمکت‌ها این است که به نحوی طراحی شود که کف پاها، صاف روی زمین باشد چرا که وقتی کف پا روی زمین قرار می‌گیرد، زاویه‌ای که ران با تنه می‌سازد حدود 90 درجه است و در این صورت گودی کمر حفظ می‌شود.



وی با بیان این که باید فضایی بین پشت پاها و لبه جلویی نشیمنگاه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: همچنین هیچ گونه فشاری از طرف قسمت جلویی سطح نشیمنگاه به سطح خلفی ران وارد نشود و فضایی بین سطح بالایی ران و سطح زیرین میز برای حرکت آزادانه وجود داشته باشد.



لوک زاده با بیان این مطلب که آرنج‌ها هنگامی که بازو عمودی است تقریباً در ارتفاع سطح رویی میز قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همچنین باید تکیه گاهی مستحکم در ناحیه کمری و زیر تیغه‌های شانه وجود داشته باشد.



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر این که در هنگام مطالعه سر و گردن نباید بیشتر از 20 درجه به طرف پایین خم شود، عنوان داشت: بعضی اعمال مثل طاق باز خوابیدن یا به شکم خوابیدن در هنگام مطالعه در درازمدت، دردهای ناحیه گردن و کمر را افزایش می‌دهد. این متخصص طب کار در پایان متذکرشد: افرادی که طولانی مدت مطالعه می‌کنند یا به حالت نشسته کاری را انجام می‌دهند، باید هر 20 دقیقه یک بار عضلات خود را حرکت دهند

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 14:23 توسط حمیدرضا حسنی |
داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان  <-PostCategory-> 

 

داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان

ریتالین برای کنترل کودکان بیش فعال تجویز می‌شود، این در حالی است که  امروزه داروی محبوب دانشجویان شب امتحانی شده است، به طوری که می‌توان گفت به دوپینگ شب امتحان دانشجویان معروف شده است.دانشجویان بدون در نظر گرفتن پیامدها و عوارض این دارو بی‌رویه آن را مصرف می‌کنند که افزایش درجه حرارت بدن، بی‌نظمی در ضربان قلب، سردرد و تهوع، افزایش فشارخون و تشنج از عوارض مصرف بیش از اندازه ریتالین است.



حسین ابراهیمی مقدم روانشناس  با اشاره به این مطلب که مصرف ریتالین به طور مستقیم سرعت یادگیری را افزایش می‌دهد؛ اظهار داشت: ریتالین با تقویت انعطاف پذیری مغز قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد، این‌درحالی است مصرف ریتالین سبب وابستگی شدید در فرد می‌شود.



ابراهیمی مقدم با اشاره به این مطلب که  استفاده از این دارو عوارض جدی در مغز ایجاد می‌کند، ادامه داد:  ریتالین از جمله داروهایی است که باید با تجویز پزشک مصرف شود و مصرف خودسرانه این قرص عوارضی را برای فرد به وجود می‌آورد.



این روانشناس افزود: مهم‌ترین معضل مصرف ریتالین این است که به هیچ عنوان مشخص نمی‌کند در چه گروهی وابستگی شدید ایجاد می‌کند و دانشجویان متاسفانه تنها دوره خوب مصرف این دارو را می‌بینند.



گفتنی است؛ از آنجا که ریتالین دارویی است که توسط پزشکان تجویز می‌شود، مصرف کنندگان تصور می‌کنند این قرص‌ها بی‌خطرند و آن " بد نامی " مواد مخدر را ندارند. در حالی که عوارض مصرف خودسرانه این قرص‌ها می‌تواند در حد مواد دیگر نظیر کوکایین و آمفتامین باشد.


 


پزشکان و روانپزشکان با صراحت اعلام می‌كنند ترک كردن داروهای محرک آمفتامینی نظیر ریتالین و اكستازی، بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از كراک، هرویین و سایر مواد مخدر است.استفاده محدود و كنترل شده ریتالین باعث عادت كردن بدن مصرف كننده به دوزهای پایین و در نتیجه ایجاد علاقه فرد به استفاده از دوزهای بالاتر و حتی مصرف داروهای سنگین‌تر و خطرناک‌تر می‌شود.



ریتالین در سال 1954 به بازار دارویی جهان عرضه شد که در ابتدا دارویی برای درمان افسردگی، خواب آلودگی در طول روز و سندرم خستگی مزمن بود اما به تدریج و با مطالعات بیشتر از آن در درمان بچه‌های بیش فعال استفاده شد اما در سال 1998، دانشجویان، دانش‌آموزان دبیرستانی و نوجوانانی که قصد داشتند در شب‌های امتحان بیدار بمانند به مصرف کنندگان قهار این قرص پیوستند.



مصرف این دارو برای افراد دارای اضطراب زیاد، فشار عصبی، عصبانیت همراه با بی قراری، حساسیت مفرط نسبت به دارو، فشار خون بالا، گلوکوم، افسردگی‌های قابل درمان با داروهای ضد افسردگی رایج، تیک های حرکتی و کودکان زیر 6 سال منع می‌شود

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 14:13 توسط حمیدرضا حسنی |
تولید دستگاه تزریق انسولین بدون استفاده از سرنگ  <-PostCategory-> 
یکی از دردسرهایی که بیماران دیابتی با آن مواجه هستند حداقل روی 3 بار تزریق انسولین است که این دستگاه انجام تزریق انسولین را بدون استفاده از سرنگ امکان پذیر کرده است.
  

مهندس مینا کثیری، محقق، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص این دستگاه گفت: یکی از دردسرهایی که بیماران دیابتی با آن مواجه هستند حداقل روی 3 بار تزریق انسولین است که این دستگاه انجام تزریق انسولین را بدون استفاده از سرنگ امکان پذیر کرده است.
 
وی گفت: کار این دستگاه این است که ابتدا قند خون را اندازه گیری کرده، قند خون مستقیم وارد پمپ شده و سوابق قند خون بیمار مشخص می شود دیگر نیازی نیست که شخص هر بار این عمل را انجام دهد.


 
کثیری در ادامه افزود: این دستگاه بر اساس فاکتورهای نرم افزاری میزان انسولین لازم را اعلام می کند و دیگر نیاز نیست فرد برای هر بار تزریق میزان انسولین را مشخص کند سپس انسولین محاسبه شده توسط یک پاد( دستگاهی که تزریق ها را حذف کرده است) که به بدن می چسبد وارد بدن می شود.
 
این مخترع اذعان داشت: این دستگاه به افراد امکان می دهد حتی در هنگام خواب یا فعالیت های دیگر هم به طور خودکار انسولین به بدنشان وارد شود و دیگر نگران فراموش کردن تزریق نباشند.

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:54 توسط حمیدرضا حسنی |
5 ويتامين مخصوص آقايان  <-PostCategory-> 

** سلنيوم: آنتي اکسيداني بسيار قوي است که در مردان از ريزش مو جلوگيري مي کند و همچنين محققان در مطالعات خود به اين نتيجه رسيده اند که اين ويتامين مي تواند ميزان کلسترول بد خون را نيز کاهش دهد. براي بدست آوردن ميزان زيادي سلنيوم مي توانيد سراغ غذاهاي دريايي برويد.

** ويتامين ب: به طور کلي اين ويتامين براي سلامت و قواي بدن لازم و است هميشه بايد در بدن به ميزان لازم وجود داشته باشد. همچنين محققان به اين نتيجه رسيده اند که ويتامين ب در آقايان مي تواند از بيماري هاي مو وپوست جلوگيري کند. بهترين منبع براي کسب اين ويتامين غلات و سبزي هاي مختلف است.

** امگا -3: به طور کلي اسيد چرب امگا 3 براي بدن بسيار لازم است اما در کنار آن اين ويتامين در مردان مي تواند معجزه کند. جلوگيري از افزايش مي زان کلسترول و نابود کردن عوامل ايجاد سکته هاي قلبي و مغزي تنها بخشي از خواص امگا-3 درمردان است. همانطور که مي دانيد ماهي و ميگو بهترين منبع براي کسب اين اسيد چرب است.

** ويتامين دي: ويتاميني که در هرکجا مي توانيد آن را پيدا کنيد ويتامين دي است. اين ويتامين در نوز خورشيد وجود دارد و براي کسب آن تنها کافي است مقداري زير نور خورشيد قدم بزنيد. در مردان اين ويتامين مي تواند از ميزان مرگ و ميز بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنين ميزان تستسترون خون را نيز کنترل مي کند. به غير از خورشيد مي توانيد اين ويتامين را در تخم مرغ نيز پيدا کنيد.

** منيزيم: اين ماده معدني و ويتامين مهمترين عنصري است که باعث مي شود تا استخوان ها محکم و غيرقابل شکست شوند. اين ماده معدني در مردان مي تواند از سرطان هاي مختلف جلوگيري کند و همچنين سلامت کلي بدن را نيز افزايش مي دهد. بهترين منبع براي دريافت منيزيم آجيل و تخم کتان است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:53 توسط حمیدرضا حسنی |
چربی های شکم و پهلو را آب کنید  <-PostCategory-> 
تناسب اندام یکی از مهم ترین بحث هایی است که می توانیم در مجله پزشکی دکتر سلام به آن بپردازیم. تناسب اندام هم به شما زیبایی می بخشد و هم سلامتی. از این پس در رابطه با تناسب اندام نیز با توجه به راهنمایی های آقای بهزاد زیبایی کارشناس رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی بیشتر می نویسیم.
  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی دکتر سلام در اکثر آقایان و خانم هایی که مشکل چربی شکم دارند که تعداد آن ها بسیار زیاد است، یک باور غلط مشترک وجود دارد و آن باور این است که فکر می کنند برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو، باید حرکات ورزشی مربوط به این نواحی را انجام دهند در حالیکه کاملاً اشتباه است. شما برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو باید از تمرینات هوازی استفاده کنید. مثل تمرینات دویدن، پیاده روی تند، دوچرخه ثابت، تردمیل و …
البته انجام ورزش های شکم نیز لازم است اما در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در واقع برای آب کردن چربی های شکم باید ۳ کار را همزمان انجام داد.

نبردی آسان با چربی های شکم و پهلو

رژیم غذایی، ورزش هوازی و تمرینات برای تقویت عضلات شکم

شرط اول: رژیم غذایی
هرگاه اسم رژیم می آید ممکن است در ابتدا چیز سختی به نظر برسد در صورتی که اصلا اینگونه نیست. منظور از رژیم، نخوردن نیست که کاری سخت باشد بلکه رژیم یعنی درست خوردن. لازم نیست خیلی رژیم سفت و سختی را رعایت کنید، چراکه در این برنامه ۶ هفته ای برای آب کردن شکم از ورزش هم استفاده می شود. پس صرفاً کارهای زیر را ظرف این ۶ هفته انجام دهید:

اول: سرخ کردنی و روغن را به مدت ۶ هفته فراموش کنید.

دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.

سوم: مصرف مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، سیب زمینی و… را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.

چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.


شرط دوم: ورزش هوازی
ورزش های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنین باعث از بین بردن چربی های بدن می شوند. ما در این برنامه ۶ هفته ای بیشتر نیازمند اثرات چربی سوزی آنها هستیم.

در این ۶ هفته کافی است شما حداقل هفته ای ۵ روز به مدت یک ساعت ورزش های هوازی انجام دهید. اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار است از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش دهید تا به روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش های هوازی به منظور چربی سوزی در این برنامه ۶ هفته ای می توان استفاده کرد ، اما ورزش هایی که کارایی بهتری برای چربی سوزی شما دارد عبارتند از: پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام، تردمیل و دوچرخه ثابت.
شرط سوم: تمرینات شکم

هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی های شکم شما (توسط رژیم غذایی وبرنامه ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه ای شکم یا Six Packs نامیده می شود. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته ای ۴ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید:

 دراز و نشست: روی زمین به پشت دراز بکشید در حالیکه دست هایتان پشت سر است، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج تان به زانوهایتان که خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

 پا دوچرخه: روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید.

بالا آوردن پاها در حالت خوابیده: در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

با انجام دقیق برنامه های بالا مطمئن باشید که ظرف ۶ هفته و چه بسا کمتر، چربی های شکم را به میزان زیادی از دست خواهید داد و این موضوع را به وضوح در سایز دور کمر شلوارتان مشاهده خواهید کرد.

شاید بسیاری از شما عزیزان از دست دادن چربی شکم و پهلو برایتان بیشتر از جنبه زیبایی مهم باشد اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد مسئله سلامتی است تا زیبایی. اگر شما چربی هایتان را از بین نبرید رفته رفته و با افزایش سن نه تنها از بین بردن آن ها سخت تر می شود بلکه خطر ابتلا به بیماری های زیادی مثل دیابت، فشار خون، بیماری قلبی، سرطان و… در شما افزایش می یابد. پس از همین فردا شروع کنید، اراده به خرج دهید، مصمم و جدی باشید تا به نتیجه برسید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:47 توسط حمیدرضا حسنی |
داروخانه پروردگار  <-PostCategory-> 

 


 
 
هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است..مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد.تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در  عملکرد چشم میشود.
 
وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چها تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثلقلب هستش که اون هم قرمزه و چها تا بخش مجزا داره.تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه...
 
 
 
حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی.امروزه تحقیقات نشون داده که انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.

گردو شبیه مغز انسان میمونه .نیم کره راست و نیم کره چپ.قسمت بالای مغز و پایین مغز.حتی چین خوردگی های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد.در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز را گسترش میدهد.
 

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین ..درسته ..شبیه کلیه انسان هستش ..تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی داره.
ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد.استخوانها تشکیل شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره.چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود رو جبران کنه. 

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم درخانمها بسیار موثر میباشد.امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند.جالبه که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه..

انجیر پر از دونه هستش باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود.

Sweet potatoes (سیب زمینی استامبولی)شبیه لوزلمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود.


زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.
 
کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.
 
پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد.امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست.و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.
نظرات ( 1)

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:17 توسط حمیدرضا حسنی |
آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز  <-PostCategory-> 

همه ما می‌دانیم، اگر بیش از لازم کالری بگیریم، چاق می‌شویم در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1- سیب

 یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند".
در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند.

سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد.

 

طی تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.

2- سیر
این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.
 
3- گوجه فرنگی
سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه‌تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.
 
4- هویج
استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.
 
5- پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین C فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.

6- انبه

انبه ‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.

7- اسفناج

اسفناج سرشار از آهن می‌باشد و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:14 توسط حمیدرضا حسنی |
هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !  <-PostCategory-> 

ماده اولیه کالباس از سویاست که سودازا و مضر است و موجب کم حافظگی می شود. بنابر شواهد عینی زایدات گوشت و گوشت های غیرقابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود ،  قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است (زیر دندان خود حس کرده اید؟)

گوشت گاو به گفته بو علی سینا عامل 16 بیماری مهلک می باشد که اولین آن سرطان و دوم آن مالیخولیا و سومی آن بواسیر می باشد. جنون گاوی ویروس و میکروب نیست بلکه پروتئین گاو است. گوشت مرغ و ماهی پرورشی با هورمون ها هستند که عوارض متعدد به بار می آورند .

در شیر پاستوریزه فقط 2% چربی حذف شده و به جای هزینه پاستوریزاسیون ماده نگهدارنده بنزوات سدیم زده می شود که خطرناک و سرطان زا است؟ در شیر استرلیزه که امکان نگهداری 6 ماه در خارج از یخچال را دارد غلظت بنزوات سدیم بیشتر است؟

در ماکارانی 20% کنوتن صنعتی استفاده می شود که سرطان زا است و در بسیاری از کارخانه ها نان خشک کپک زده به جای آرد در ماکارانی استفاده می شود و ماکارانی یبوست زاست؟

سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانس های علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود. سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند. سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است.

در نان باگت برای متخلخل شدن از پودر بکینگ یا جوش شیرین زیاد استفاده می شود که در گمرک ها با علامت مرگ وارد می شود؟  نان های مصرفی به دلیل فاقد سبوس بودن از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامین های (ب) می باشد محرومند و نان باگت بدترین نان هاست.

ساندیس ها، نوشابه ها، بیسکویت ها، کیک ها و... از قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه است ، رنگ های افزودنی در نوشابه ها، ساندیس ها، کیک ها، ادامس ها و... سرطان زاست .

ماده مخدر به نام COLA (پپسی کولا، کوکا کولا و...) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافنین و کارامل از این دست هستند. نوشابه ها موجب آسیب دیدگی سلول های کبدیف بیقراری، نا منظمی ضربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافئین می شود. مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندان ها می شود؟ (دندان شکسته داخل نوشابه، پس از 7 ساعت حل می شود.

قیمت روغن های مایع مثل آفتاب گردان اگر واقعی باشند حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهند بود ولی الان در بازار از 800 الی 900 تومان است؟ (این رقم از یک کیلو تخمه آفتاب گردان نیز ارزان تر است) بیشتر محلول های روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاه های نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است .

سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانس ها و رنگ ها هستند که همگی بسیار مضرند.

جهت براق شدن خیار گلخانه ای از روغن مالی استفاده و خیار گلخانه ای به دلیل ندیدن نور خورشید سرطان زا و خطرناک است؟

 در اگثر کارخانه های آب لیمو صنعتی حتی یک لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از "آب کاه" بعلاوه برخی اسانس ها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب تولید مرض و یبوست زاست؟

 کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار "کره مارگارین (گیاهی) دوست قلب شما" فریب افکار عمومیست.

پفک بر اساس تحقیقات علمی انجام شده در کشور انگلستان موجب عقیمی و ناباروری می شود.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:13 توسط حمیدرضا حسنی |
1 + 7 نکتـه طـلایی از نوع هندی  <-PostCategory-> 

طب سنتی هند از جمله مکاتب درمانی چند هزار ساله در جهان است که بر پایه اصلاح شیوه زندگی و تغییر رژیم غذایی به درمان بیماری‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.
  

در این شیوه درمانی درمانگران با کمک گیاهان دارویی، موادغذایی، تکنیک‌های ماساژ، حرکات کشیی ذهن و جسم (یوگا) و عطر درمانی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها اقدام می‌کنند. برخی از متدها و تکنیک‌های درمانی این شیوه درمانی به حدی ساده است که با به کار بستن آن‌ها در زندگی روزمره می‌توان سلامت و تندرستی اعضای خانواده را برای همیشه حفظ کرد.

   تسکین دل درد با روغن کرچک


درمانگران شیوه درمانی طب سنتی هند، (آیورودا)، برای تسکین دل‌درد‌ها یا قولنج‌های دوران کودکی استفاده از روغن کرچک را به مادران توصیه می‌کنند. حتما بسیاری از شما در دوران کودکی شاهد استفاده والدین خود از این شیوه بوده‌اید و به خاطر دارید که در دوران کودکی با شروع دل‌درد پدر یا مادر با ماساژ روغن کرچک روی شکم و گرم نگه داشتن آن به آرام شدن این درد کمک می‌کردند. این شیوه یکی از شیوه‌های رایج درمانی در طب سنتی هند است که در طب سنتی ایرانی نیز دیده می‌شود. درمانگران مکتب آیورودا به مادران توصیه می‌کنند، علاوه‌بر روغن کرچک می‌توانند از خواص آنغوزه به‌صورت خوراکی و موضعی در تسکین دل‌درد کودک خود استفاده کنند. به این ترتیب که یا آنغوزه را درون روغن کرچک انداخته و کمی آن را حرارت دهند‌ یا آن را به‌صورت خوراکی برای درمان قولنج و شکم درد کودک به او بخورانند.

    بهبودگل‌مژه با چوب صندل


امروزه داروها و لوسیون‌های مختلف گیاهی برای درمان گل‌مژه به‌صورت صنعتی و دستی تهیه می‌شود. درمانگران بسیاری به تاثیر درمانی گیاه صندل در درمان و برطرف‌شدن گل‌مژه معتقدند. از این‌رو این درمانگران برای درمان گل‌مژه در افراد مختلف از خمیره چوب صندل برای درمان استفاده می‌کنند و آن را به‌صورت مرهم روی گل‌مژه قرار می‌دهند. خوشبختانه امروزه کارخانه‌های داروسازی، لوسیونی با عصاره چوب صندل برای درمان گل‌مژه تولید کرده‌اند و این داروی گیاهی در بسیاری از داروخانه‌ها قابل دسترسی است.

   حرکات کششی ذهن و جسم

در مکتب طب سنتی هند استفاده از تمرین‌هاهی حرکات کششی ذهن و جسم در درمان ناراحتی‌های تنفسی بسیار موثر است. این درمانگران علاوه بر تجویز گیاهان دارویی تقویت‌کننده دستگاه و مجاری تنفسی، انجام روزانه نیم ساعت تکنیک‌های آرام‌بخشی تن و روان حرکات کششی ذهن و جسم را برای بهبود تنفس و جذب اکسیژن بیشتر به بیماران مبتلا به آسم توصیه می‌کنند. البته باید توجه داشت، این بیماران هرگز نباید این شیوه را جایگزین درمان اصلی خود کنند بلکه باید هم‌پای با درمان دارویی خود از این تکنیک‌ها بهره‌مند شوند و به‌عنوان یک درمان کمکی به حرکات کششی ذهن و جسم.


   یبوست دارید؛ کشمش بخورید

کشمش خواص درمانی مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها درمان بیماری یبوست است. به اعتقاد درمانگران طب سنتی هند، خوردن روزانه 10 تا 15 عدد کشمش به بهبود عملکرد اندام‌های گوارشی به‌ویژه روده‌ها کمک کرده و موجب درمان یبوست می‌شود. تاثیر درمانی کشمش در درمان یبوست به حدی زیاد است که حتی این خشکبار برای درمان یبوست در نوزادان نیز به مادران توصیه می‌شود؛ با این تفاوت که بزرگسالان خود میوه را در طول روز میل می‌کنند و به نوزادان باید عصاره یا آب آن را به اندازه یک قاشق مرباخوری داد.


   درمان آفت دهان با خرما


 بسیاری از زنان و مردان به‌ویژه کودکان مستعد ابتلا به زخم‌ها و آفت‌های دهانی هستند که به‌دلیل بروز بیماری، تب یا وارد کردن اشیای آلوده به دهان در دهان به‌وجود می‌آید. درمانگران طب سنتی هند برای درمان این بیماری راه‌حل بسیار ساده‌ای دارند. آن‌ها خوردن خرمای نرسیده را در تسکین و درمان این زخم‌ها بسیار موثر می‌دانند. بنابراین به بیماران خود توصیه می‌کنند، هنگام بروز زخم‌ها و آفت‌های دهانی در طول روز 2 بار، 3 تا 4 خرمای نرسیده را به‌خوبی بجوند. از دیدگاه این درمانگران، خرما به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه ب ارزش غذایی ویژه‌ای دارد که در درمان زخم‌های دهانی بسیار موثر است.


   پیشگیری از پوسیدگی دندان با گیاهان دارویی

درمانگران مکتب آیورودا استفاده از گیاهان دارویی مانند درخت انجیر و ساقه‌های گیاه سنجد را در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های دهان و دندان بسیار موثر می‌دانند. این درمانگران نوشیدن جوشانده این گیاهان و قرقره کردن عصاره آن‌ها را در مقاوم‌سازی‌ لثه‌ها و جایگاه دندان‌ها موثر می‌دانند. برای تهیه عصاره این گیاهان لازم است مقداری از این گیاهان را درون آب ریخته و به‌مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید. پس از 15 دقیقه آن را از روی حرارت برداشته، صاف کرده و روزی یک‌بار از آن برای قرقره و ماساژ لثه‌ها کمک بگیرید.


استفاده از کمپرس عصاره یا جوشانده سبزی ریحان بر روی محل گزیدگی حشرات تاثیر درمانی قابل ملاحضه‌ای دارد


  درمان عرق‌سوز با مرهم صندل


با نزدیک شدن فصل تابستان و گرم شدن نسبتی هوا، میزان تعریق بدن افزایش یافته و بسیاری از مردم دچار عرق‌سوز می‌شوند؛ بیماری پوستی که موجب بی‌قراری افراد در طول روز به‌خصوص هنگام انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. درمانگران آیورودا برای درمان این بیماری راه‌حل‌های مختلفی دارند که یکی از ساده‌ترین آن‌ها استفاده از مرهم چوب صندل برای تسکین التهاب‌ها و خارش‌های ناحیه عرق‌سوز شده است، برای تهیه این مرهم این درمانگران چوب صندل را با مقدار اندکی گلاب مخلوط کرده و به بیماران‌شان توصیه می‌کنند هنگام رفتن حمام این مرهم را روی بدن‌شان بمالند.


 کاهش رویش موهای زائد با زردچوبه


استفاده از مرهم زردچوبه و مالیدن آن به روی پوست بدن موجب سست شدن ریشه موهای زائد در سطح پوست شده و به مرور منجر‌به کاهش رویش این موها در بدن می‌شود. برای تهیه این مرهم لازم است با کمک مقدار اندکی آب و زردچوبه خمیری تهیه کنید و آن را در موضع مورد نظر بمالید. تکرار این کار در 2 تا 3 بار در هفته به کاهش میزان رویش موهای زاید کمک می‌کند.


شست‌و‌شوی محل گزیدگی با عصاره ریحان

کاربرد عصاره ریحان به‌صورت خوراکی و موضعی نه تنها در طب سنتی هند بلکه در طب سنتی ایران نیز تائید شده است. بسیاری از درمانگران آیورودا استفاده از عصاره برگ‌های تازه ریحان را در درمان محل گزیدگی حشرات موثر می‌دانند و معتقدند با کمپرس کردن عصاره ریحان روی محل گزیدگی می‌توان از میزان خارش، سوزش و درد این ناحیه کم کرد. علاوه بر این، این متخصصان نوشیدن 3 تا 4 قاشق غذاخوری عصاره این گیاه را در طول روز به تشکیل دردهای حشره گزیدگی موثر می‌دانند.


کاهش خستگی پا با روغن زیتون و زنجبیل

از بین بردن خستگی و کوفتگی پاها بعد از فعالیت و کار روزانه به کمک ماساژ یا مرهم‌های گیاهی در آرامش‌بخشی به بدن بسیار موثر است. یکی از بهترین شیوه‌های از بین بردن خستگی‌های روزانه استفاده از روغن زیتونی است که مقدار اندکی زنجبیل درون آن رنده شده باشد. بسیاری از درمانگران استفاده از این روغن را برای ماساژ کف پا و از بین رفتن خستگی‌ها توصیه می‌کنند. علاوه بر این استفاده از این روغن در ماساژ مفاصل دردناک نیز بسیار توصیه شده است. این روغن به دلیل گرمایی که در مفاصل تولید می‌کند و به واسطه افزایش جریان گردش خون موجب بهبود دردها می‌شود.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 18:43 توسط حمیدرضا حسنی |
با این ۵ نکته‌ی مهم بیشتر زندگی کنید  <-PostCategory-> 
زندگی همیشه پر مشغله است و اهمیتی نمی دهد که شما در چه سن و سالی قرار گرفته اید. اما حقیقت این است که همانگونه که بچه ها به سن بلوغ می رسند، ۶۰ سالگی ما نیز وقت پرداختن به اوقات فراغت ما فرا می رسد.
 هر یک از ما می توانیم همیشه در زندگی قوی، سالم، پر انرژی و پر جنب و جوش باشیم. اما رموز چنین زندگانی چه هستند؟ در این مطلب به ۵ نکته کلیدی برای افزایش طول عمر، اشاره کنیم.

نکته شماره ۱: کالری کمتر غذای بیشتر

درست خواندید، اشتباه تایپی در کار نیست. هنگامی که محققین تغذیه، خودشان را به صرف شام به سراسر جهان -از یونان گرفته تا ژاپن و آمریکا- دعوت کردند راز مهمی از سلامتی را کشف کردند: بشقاب خود را از سبزیجات و میوه، حبوبات و غلات، پر کن و اهمیتی به خواکی های پر کالری، مانند چیزبرگر، سس های خامه ای و گوشت های پر چرب نده!

نتیجه: کالری کمتر، آنتی اکسیدان های ضامن سلامتی بیشتر، زندگی طولانی تر، شاد تر، فعال تر و بدون وابستگی.

چرا؟: ‌به گفته Bradly Willcox -پزشک ‌مؤسسه تحقیقات سلامت PHREI در هونولولو و مدیر تیم پژوهشی تحقیق و مطالعه بر روی طول عمر مردم اوکیناوا- افرادی که در اوکیناوا زندگی می کنند نسبت به افرادی که از یک رژیم غذایی سبک غربی پیروی می کنند غذاهای فوق العاده بیشتر و پر حجم تری مصرف می کنند. اما بیشترین مصرف آنها غلات و محصولات کم کالری است و درصد بسیار ناچیزی از وعده روزانه ایشان را غذای پر چرب و پر کالری تشکیل می دهد. این رویه یعنی ترکیبی از خوردن غذای فراوان با کالری کم که سلامتی و طول عمر را به مردم این منطقه هدیه کرده است. خطر ابتلا به زوال عقل، حملات قلبی، سکته و سرطان نیز در بین این مردم در پایین ترین حد خود در کل جهان قرار گرفته است.

نکته شماره ۲: استفاده از ورزش به عنوان یک واکسن ضد پیری

بر کسی پوشیده نیست که فعالیت های بدنی قدرت ماهیچه ها را بالا برده، کالری آزاد کرده و شادابی را به شما هدیه می کنند. اما اخیراً محققین به کشف جدیدی از فواید ورزش رسیده اند: حرکات ورزشی به عنوان یک واکسن قدرتمند ضد پیری عمل کرده و با روند پیر شدن مقابله می کند. فیزیولوژیست های دانشگاه فلوریدا افراد سالم رده سنی ۶۰ الی ۸۰ سال را به مدت ۶ ماه در برنامه آموزش کنترل وزن تحت نظر گرفته و سپس آنها را -به منظور بررسی آسیب رادیکالهای آزاد- مورد آزمایش قرار دادند.

آنها با نتایج شگفت انگیزی مواجه شدند. تخریب رادیکالهای آزاد در افرادی که حرکات ورزشی کم فشار و نرمی را انجام دادند فوق العاده کم و نا محسوس بود. در حالی که این میزان تخریب در افرادی که تمرینات بدنی پر فشار را تجربه کرده اند مقداری افزایش داشته است. در این میان در گروه دیگری که هیچ تمرین بدنی را انجام نداده اند میزان تخریب ۱۳ درصد افزایش داشته است.

پیام : ورزش و فعالیتهای بدنی کم فشار ممکن است بهترین گزینه ممکن برای حفاظت از قلب و عروق باشد. به گفته Robert Nied متخصص طب ورزشی در کالیفرنیا، ورزش نکردن، خطر ابتلا به حمله قلبی را دو برابر می کند. هیچگاه برای شروع دیر نیست. دکتر Nied معتقد است حتی افرادی که تا کنون هیچگونه ورزشی انجام نمی دادند اگر هم اکنون نیز برخی تمرینات مختصر را شروع کنند، بیشترین سود را برده اند.

نکته شماره ۳: پیدا کردن یک کار جالب برای انجام دادن

زندگی همیشه پر مشغله است و اهمیتی نمی دهد که شما در چه سن و سالی قرار گرفته اید. اما حقیقت این است که همانگونه که کسی در حرفه خود به پیشرفت می رسد، همانگونه که بچه ها به سن بلوغ می رسند و همانگونه که افراد به اهداف جاه طلبانه خود جامع عمل می پوشانند، ۶۰ سالگی ما نیز وقت پرداختن به اوقات فراغت ما فرا می رسد. به تعبیری میتوانیم بگوئیم وقت آزاد زیادی داریم. اما تا آن روز، با در نظر گرفتن زمان است که انتخاب به وجود می آید. آسانترین راه این است که ریلکس باشیم، بیشتر تلویزیون تماشا کنیم، بیشتر بخوریم و تا آنجا که می توانیم با تلفن صحبت کنیم. اما آیا این انتخاب درستی است؟

انتخاب بهتر؟ موضوعی را پیدا کنید که به آن علاقمند باشید و بخواهید وقت خود را به آن اختصاص دهید و از آن لذت ببرید. چرا؟ تحقیقات دانشمندان نشان داده کارهایی که انسان از انجام آنها لذت می برد تاثیر بیشتری در حفظ سلامتی در دهه های ۵۰، ۶۰، ۷۰ زندگی و حتی پس از آن ایجاد می کند.

نکته شماره ۴: تماس مرتب با دوستان و آشنایان نزدیک

ارتباط با دوستان و فامیل های نزدیک، یک منبع شادی و سپری محکم در برابر استرس است. این منبع پایدار شادی، می تواند منجر به کاهش مشکلات روحی و جسمی گردد. مجلات علمی بارها و بارها این موضوع را ثابت کردند که بودن دوستان در کنار ما تغییرات بیوشیمی مغزمان را تحریک کرده و احساس شادی و آرامش را به سوی ما روانه می کند. این احساس همچنین منجر به تقویت احساس امنیت می شود.

پیام : وقتی برای مدت طولانی تنها هستید (تعریف طولانی ممکن است برای هر یک از ما با دیگری فرق داشته باشد)، افزایش استرس و در نتیجه ی آن افزایش ترشح هورمون کورتیزول، باعث تشدید بیماری قلبی، افزایش فشار خون، افسردگی و مشکلات خواب می گردد.

نکته شماره ۵: سوق دادن ذهن به جهات مثبت

با قرار دادن ذهن در مسیر سازنده، می توانید خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید. برای این کار نیازی به برنامه های کامپیوتری آنچنانی و یا بازی های فکری نیست. ورزشهای ساده ی مغزی، چیزی که نورولوژیست ها اصطلاحاً به آن نوروبیک (ایروبیک ذهنی) می گویند، شامل ورزشهای ساده ای است که منجر به رشد سلول های مغز شده و آنرا همواره جوان و اکتیو نگه می دارد.


ایده ی نوروبیک از یک کشف قابل ملاحظه ناشی شده است :

در جریان کالبدشکافی ۱۳۷ جسد که به بیماری آلزایمر مبتلا بودند، پژوهشگران دریافتند که اگرچه این زنان و مردان پلاک ها و گره های مغزی بیماری آلزایمر پیشرفته را داشتند، اما علائم آن بسیار خفیف تر از آن چیزی بود که می بایست باشد. زمانی که محققین به بررسی دقیق تر پرداختند به یک توضیح منطقی دست یافتند: مغز بیماران وزن بیشتری داشت و شامل نورونهای (سلولهای مغزی) بیشتری از حالت معمول بود و به این موضوع اشاره داشت که افراد یک رزرو شناختی داشته اند؛ ذخیره ای از مسیرهای اضافی عصبی که به آنها اجازه می داد برای مدت طولانی تری عملکرد نسبتاً طبیعی داشته باشند.

موضوع جالب تر:

تحقیقات و مشاهدات نشان داده افرادی که به واسطه شغلشان و یا انجام بازی های فکری، فعالیت های مغزی بیشتری دارند، این ذخایر مغزی را به تصرف خود در آورده اند. پژوهشگران بر این باورند که تقویت مغز شباهت های زیادی به تقویت عضلات در تمرینات ورزشی داشته و می تواند فواید یکسانی داشته باشد: مغزی قویتر، تندرست تر و با انعطاف پذیری بیشتر، برابر با طول عمر بیشتر است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 18:42 توسط حمیدرضا حسنی |
بهترین زمان مصرف میوه  <-PostCategory-> 
در آخرین مطالعات و گزارش های دانشگاه های تغذیه معتبر دنیا، به شدت توصیه شده که مردم در هر ساعتی از شبانه روز می توانند میوه یا سبزی مصرف کنند. اما بهتر است ساعت ۱۰ صبح یا در ساعات عصر میوه ها را جایگزین انواع شیرینی جات و تنقلات کم ارزش نمایند.
بهترین زمان مصرف میوه
 
در واقع فواید میوه ها و سبزی ها آن قدر زیاد است که در هر زمانی از شبانه روز که مصرف شوند مورد تایید است.خوردن میوه ضامن سلامتی است ولی در مورد زمان خوردن میوه توصیه های ضد و نقیضی وجود دارد.

یکی از باورهای رایج در این زمینه این است که میوه را نباید همزمان با وعده های غذایی مثل ناهار یا شام مصرف کرد چون میوه مانع جذب مواد مغذی می شود .

میوه ها منابع غنی از فیبر هستند با مصرف میوه مقدار زیادی فیبر وارد دستگاه گوارش می شود .

این فیبرها باعث سریع شدن حرکات دودی روده ها می شوند و در نتیجه عبور مواد غذائی را در دستگاه گوارش سرعت می بخشند .به این ترتیب وقتی میوه را همراه یا بلافاصله بعد از غذا مصرف می شود ، مواد غذایی با سرعت بیشتری از دستگاه گوارش عبور کرده و در نتیجه جذب خیلی از مواد مغذی مثل ویتامین ها و مواد معدنی ، به اضافه کالری و حتی ترکیبات غذائی مضر مثل کلسترول و قند کمتر می شود .

این نظریه که مصرف میوه همراه غذا ، می تواند هم خوب باشد و هم بد ،این موضوع کاملاً نسبی است .

اگر فردی مشکل خاصی از نظر کمبود مواد مغذی نداشته باشد میتواند با خیال راحت همراه ناهار یا شام میوه مصرف کند . به عنوان نمونه برای افراد چاق یا مبتلایان به دیابت مصرف انواع میوه ها ( بجز میوه های شیرین مثل خرما ، انجیر و توت ) یا سبزیجاتی مثل کاهو و سبزی خوردن همراه غذا ، نه تنها مضر نیست بلکه می تواند مفید هم باشد . چون مصرف میوه ها باعث کند شدن سرعت جذب مواد مغذی از جمله قند می شوند .

برای کسی که دچار لاغری است مصرف میوه همراه غذا توصیه نمی شود چون باعث می شود کالری موجود در غذا به میزان لازم جذب بدنش نشود و در وزن گیری دچار مشکل می شود.

افرادی که دچار سوء هاضمه هستند ، کسانی که ترشح اسید معده شان زیاد است ، یا مبتلایان به زخم معده ، التهاب معده ، زخم اثنی عشر و سایر مشکلات دستگاه گوارش از مصرف میوه همراه غذا منع می شوند.

افراد سالم می توانند همراه یا بعد از غذا به عنوان دسر میوه فصل میل کنند . مثلاً ۲ یا ۳ قاچ کوچک خربزه همراه غذا مشکلی ندارد . یا اگر کسی می خواهد پرتقال و دیگر مرکبات کنار غذایش باشد ، خیلی هم خوب است چون مصرف ویتامین C به جذب آهن ، روی و کلسیم غذا کمک می کند .

به افراد مبتلا به فقر آهن توصیه می شود همراه غذای خود لیمو ، نارنج و پرتقال مصرف کنند تا جذب آهن در بدنشان ارتقاء پیدا کند . ولی باید دقت کرد از میوه های خیلی شیرین بعد از غذا استفاده کنند چون این میوه ها باعث افزایش قند خون شده و سیری کامل را به وجود می آورند . ولی مصرف این میوه ها قبل یا همراه غذا احساس سیری کاذب را به وجود می آورند و باعث کم اشتهایی می شوند .

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 18:41 توسط حمیدرضا حسنی |
برای آنکه هرگز‌کمـردرد نگیرید  <-PostCategory-> 

ستون فقرات و نخاع از مهم‌ترین اعضای بدن هستند، شاید زنان جوان با مشکل کمردرد روبه‌رو نشوند اما اگر دچار این مشکل شوند آن قدر درد را تحمل می‌کنند که امان آن‌ها را می‌برد
  

  کــار هـــای خطرناک؟

 یک خانم جوان ممکن است دچار چه مشکلاتی در ستون فقرات و کمر خود شود؟ فهرست عوامل مشکل‌زا زیاد نیست اما همه آن‌ها مهم و به‌خصوص دردناک هستند. اصلی‌ترین مشکل صدمات،‌ حوادث هستند اما یادتان باشد اگر مشکلی در ستون فقرات و ناحیه کمر و پشت خود داشتید که برطرف نمی‌شد حتما با پزشک مشورت کنید.

جدا از صدمات ناشی از سوانح رانندگی، وقایع ورزشی، یا اتفاقات طبیعی، اسپاسم و گرفتگی عضلانی، هر زمانی که بدن دچار یک حرکت سریع، یا یک چرخش ناگهانی شود، ممکن است اتفاق بیفتد. حتی ممکن است یک بلند کردن ساده خریدهای روزمره، یا جابه‌جا کردن ظروف، یا حتی ظرف شستن ممکن است باعث اسپاسم عضله‌های پشت شما شود. این حالت بسیار دردناک است و می‌تواند شما را چند روز از کار بیندازد. ممکن است استراحت مطلق برای شما تجویز شود و شاید هم یک یا چند شل‌کننده عضلانی، اگر داروهای شل‌کننده عضلانی خوردید رانندگی نکنید و تصمیمات خیلی مهم نگیرید زیرا  این داروها می‌توانند روی شما تاثیر بگذارند. هر چقدر که سن شما بالا برود، برطرف کردن این مشکل برای شما سخت‌تر می‌شود.

برای آنکه بهترین نتیجه را بگیرید، در آغاز شروع درد از یک کمپرس یخ استفاده کنیداین کار را برای 20 دقیقه انجام دهید. بعد از گذشت چند روز، گرما و کیسه‌های گرم می‌تواند احساس بهتری به شما بدهد
 


   چرا نباید جراحی کنیم؟


گاهی اوقات دیسک از جای خود حرکت می‌کند و بیرون می‌زند و حالت فتق پیدا می‌کند و به رشته نخاع فشار می‌آورد. برای تجسم این حالت، یک همبرگر را درنظر بگیرید که 2 نان بالایی و پایینی مشابه دیسک‌ها هستند و گوشت همبرگر حکم دیسک را دارد. گاه این همبرگر از لای نان‌ها سر می‌خورد و خارج می‌شود؛ این حالت به‌طور معمول از 30 سالگی به بعد، شروع می‌شود چون دیسک با رشته‌های عصبی در تماس است این حالت ممکن است همراه با درد متوسط تا خیلی شدید باشد. درد معمولا از ناحیه پشت شروع می‌شود و گاهی ممکن است به پاها انتشار پیدا کند.

به‌طور معمول نخستین درمان برای این حالت تجویز مسکن‌ها برای برطرف کردن درد و استراحت چند روزه است. بعد از برطرف کردن حالت درد شدید است که پزشک شما تصمیم می‌گیرد درد شما را با طب فیزیکی و فیزیوتراپی برطرف کند. گروهی از افراد یک هفته پس از ایجاد مشکل می‌توانند به زندگی معمول خود بازگردند اما برخی دیگر حتی ممکن است تا یک ماه علائم را داشته باشند. امروزه، اکثر پزشکان درمان‌های غیرجراحی را برای بیمارانی که این مشکل را دارند درنظر می‌گیرند و فقط تعداد بسیار کمی از بیماران هستند که نامزد عمل جراحی می‌شوند.

برای آنکه نگذارید دیسک‌تان دچار فتق شود، هر وقت که خواستید جسم سنگینی را بلند کنید، به جای استفاده از کمر و پشت خودتان، از زانوهای‌تان استفاده کنید. درضمن هنگام بلند کردن اشیا کمرتان را نچرخانید. تمام چیزهای سنگینی را که بلند می‌کنید نزدیک به بدن خودتان نگه دارید و این اجسام را از بدن‌تان دور نکنید. درضمن سعی کنید همیشه حالت راه رفتن مناسب را حفظ کنید درضمن یادتان باشد کنترل وزن و سیگار نکشیدن هم می‌تواند روی وضعیت بدن‌تان تاثیر بگذارد.


   قطاری که مواظب سلامت شماست


اگر این کتاب برای خانم‌های 50 ساله یا مسن‌تر نوشته می‌شد، قطعا متفاوت می‌شد. اکثریت خانم‌های مسن دچار مشکلات استخوانی و ستون‌های فقرات هستند و آن وقت باید نصف این کتاب به پشت درد و مشکلات ستون فقرات و کمر اختصاص می‌یافت. اما خب خانم‌های جوان وضعیت متفاوتی دارند و اکثر آن‌ها چندان دچار مشکلات استخوانی نیستند و اکثر آن‌ها هم این سرنوشت را در آینده دارند که وضعیت استخوان و مهره‌های بهتری نسبت به مادران و مادربزرگ‌های خود داشته باشند. برای آنکه بدانید از لحاظ استخوانی چه سرنوشتی در انتظار شماست می‌توانید یک آزمایش انجام دهید.

پشت به یک دیوار، صاف بیایستید و یک دست خودتان را روی انحنای کمرتان بگذارید. مطمئن شوید که سر، شانه‌ها، کمر، ساق‌ها و مچ پاهای‌‌تان دیوار را لمس می‌کنند و در یک راستا قرار گرفته‌اند. حالا از دیوار دور شوید؛ خیلی آرام، با این راه رفتن چقدر وضعیت بدن‌تان تغییر کرده است؟ اگر این تغییر خیلی زیاد بوده باید حتما فکری برای آینده‌‌تان بکنید زیرا در آینده دچار مشکل می‌شوید البته خیلی زیاد لازم نیست افراط کنید، لازم نیست که شیوه راه رفتن شما شبیه ربات‌ها باشد اما برای آنکه یک حالت وضعیت جسمی مناسب و منعطف داشته باشید که به نفع ستون فقرات شما باشد لازم است که تاحد امکان شیوه راه رفتن خودتان را اصلاح کنید.

برای آنکه درک درستی از وضعیت ستون فقرات خود داشته باشید یک قطار را درنظر بگیرید. هر واگن به شیوه‌ای به واگن جلویی وصل است که این امکان را به کل قطار می‌دهد که در یک پیچ، یا یک سراشیبی یا سربالایی، حرکت کند و مشکلی برای آن پیش نیاید. در ستون فقرات شما، هر مهره را می‌توان مثل یک واگن دانست و کل قطار را شبیه کل ستون فقرات، این مهره‌ها به وسیله دیسک بین مهره‌ای به هم وصل می‌شوند و این دیسک‌ها هستند که امکان حرکت را به ستون فقرات می‌دهند. درضمن این دیسک‌ها هستند که مهره‌های شما را از خطراتی که با آن‌ها مواجه می‌شوید حفظ می‌کنند. خود مهره‌ها هم نخاع را محافظت می‌کنند. نخاع رشته عصبی است که از مغز به عضلات دستور می‌رساند.

  7 توصیه نجات بخش برای ستون فقرات شما


شما نمی‌توانید جلوی تمام مشکلات احتمالی را که برای ستون فقرات‌تان طی زندگی آینده‌تان اتفاق می‌افتد را بگیرید اما می‌توانید با به کار بردن این توصیه‌ها  از بسیاری از مشکلات آینده جلوگیری کنید.

     وزن متعادلی داشته باشید. چاقی بیش از حد هم برای ستون فقرات شما بد است و هم برای سلامت شما.

     بهترین حالت و ایده‌آل‌ترین شکل راه رفتن و نشستن را یاد بگیرید و به آن شیوه راه بروید و بایستید.

     تا می‌توانید ورزش کنید تا عضلات شکم و پشت شما تقویت شود. می‌توانید با مشورت با پزشکان طب ورزشی عضلات شکم و پشت خودتان را تقویت کنید.

     زمانی که می‌خواهید جسمی سنگین را بلند کنید از عضلات پاها و زانوی خودتان استفاده کنید و از عضلات پشت خم نشوید، جسم سنگین را نزدیک بدن‌تان بگیرید سپس بلند شوید.

     حتی الامکان کفش‌های پاشنه بلند نپوشید. به‌طور معمول پوشیدن کفش پاشنه بلند در کوتاه مدت آسیبی به شما وارد نخواهد کرد اما هر روز پوشیدن اینگونه کفش‌ها قطعا به سلامت شما آسیب خواهد رساند.

     سیگار کشیدن را کنار بگذارید، سیگار باعث استئوپروز یا پوکی استخوان می‌شود پس سیگار را کنار بگذارید.

     مقدار مناسب کلسیم، ویتامین D و منیزیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.



اگر باردار هستید...


دوران بارداری دوران تغییرات وسیع در بدن زنان است. طی بارداری هورمون‌ها باعث می‌شوند عضلات و لیگامان‌های بدن زنان آرام شوند و این باعث می‌شود کنترل حالت بدن، ایستادن و راه رفتن با وضعیت ایده‌آل مشکل‌تر شود. جنین درون شکم مادر فشاری را روی ستون فقرات او وارد می‌کند. درعین حال نقطه ثقل بدن مادر تغییر می‌کند و همه اینها باعث می‌شود راه رفتن معمولی تغییر کند. درعین حال وزن هم افزایش می‌یابد، نتیجه؟ افزایش احتمال کمردرد و پشت درد.

آیا در دوران بارداری می‌توانید داروهای مسکن مصرف کنید؟ نه، در دوران بارداری فقط دوز خفیفی از استامینوفن مجاز است برای همین بسیاری از پزشکان برای زنان باردار که دچار درد ستون فقرات می‌شوند درمان‌هایی مثل طب کایروپراکتیک یا طب سوزنی را تجویز می‌کنند. اما اگر باردار شدید برای آنکه دچار این مشکلات نشوید حتما این توصیه‌ها را به کار بگیرید:

1- شما باردار هستید پس نباید بیش از حد بایستید. سعی کنید در اتوبوس یا مترو، یا در محل کارتان، همیشه روی صندلی بنشینید و مدت ایستادن خودتان را به حداقل برسانید.

2- در دوران بارداری به پهلو بخوابید. یک بالش را بغل کنید یا یک بالش را بین پاهای خود قرار دهید.

3- مطمئن شوید که صندلی شما در خانه، یا محل کار، پشتی مناسبی دارد که از عضلات و ستون فقرات شما حمایت می‌کند.

4- زمانی که برای مدت طولانی می‌نشینید، هر یک ساعت یک بار بلند شوید و چند دقیقه راه بروید تا تنش عضلات ناشی از نشستن طولانی مدت را برطرف کنید.

5- هیچ وقت کفش پاشنه بلند نپوشید. اجسام سنگین را هم بلند نکنید.

6- یادتان باشد در دوران بارداری وضعیت شما خاص است. شما محتاج کمک هستید و برای همین اصلا از کمک گرفتن ناراحت نشوید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 18:35 توسط حمیدرضا حسنی |
سلطـان آبمیوه‌ها  <-PostCategory-> 

بعضی آبمیوه‌ها اگر درست تهیه شوند سرشار از ویتامین هستند اما بعضی از آبمیوه‌ها نیز هیچ فایده‌ای ندارند و حتی می‌توانند مضر هم باشند. این راهنمایی است برای شما که آبمیوه‌های مناسب مصرف کنید.
  

هوا بس ناجوانمردانه گرم است، چه چیزی خیلی می‌چسبد؟ با یک لیوان آبمیوه خنک خوشمزه چطورید؟ در ویترین مغازه‌های آبمیوه‌فروشی و دریخچال سوپرمارکت‌ها انواع و اقسام آبمیوه‌های تگری در انتظار شما هستند اما چه آبمیوه‌ای بهتر است؟ بعضی آبمیوه‌ها اگر درست تهیه شوند سرشار از ویتامین هستند اما بعضی از آبمیوه‌ها نیز هیچ فایده‌ای ندارند و حتی می‌توانند مضر هم باشند. این راهنمایی است برای شما که آبمیوه‌های مناسب مصرف کنید.


بهترین گزینه در دسترس


بارها و بارها شنیده‌اید باید سبزی‌ها را در رژیم غذایی خود جای دهید، اما احتمالا برای درنظر گرفتن جای ثابت در بشقاب‌تان برای سبزی‌ها، مشکل دارید. خب، بهترین کار این است که آب سبزی‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. لیکوین موجود در آب گوجه‌فرنگی می‌تواند احتمال ابتلای شما به سرطان پروستات را کم کند. آب چغندر هم احتمالا می‌تواند فشارخون بالا را کاهش دهد. آب سبزی‌های تازه سبزرنگ هم غنی از فیبر هستند و می‌توانند گزینه بسیارخوبی برای رژیم غذایی شما باشند که احساس گرسنگی شما را کاهش دهند و به کم کردن وزن شما کمک کنند. تازه همه این فواید همراه این است که ضرری هم متوجه شما نخواهد شد زیرا آب سبزی‌ها عاری از قند است و کالری کمی هم دارد و برای همین می‌توان آن را بهترین گزینه‌ها میان آبمیوه‌ها دانست.

 


معجون یعنی مشکل


با شنیدن اسم «معجون» گوش به زنگ باشید. واقعیت این است که خیلی از این معجون‌ها، مقدار کمی آبمیوه واقعی در خود دارند و بیشترین ترکیبات داخل آن‌ها آب و شکر است، به‌خصوص محلول‌های قندی (قند فروکتوزی) . این نوشیدنی‌ها درواقع هیچ خاصیتی ندارند و از آن‌جایی که پرکالری و بسیار هم شیرین هستند برای بدن مضرند و مواد مفید هم در آن‌ها بسیار کم است. تحقیقات نشان داده مصرف این نوشیدنی‌ها در کودکان خطر چاقی و مشکلات مرتبط با آن را در کودکان بالا می‌برد.


از قدیم گفته شده که آب انگور و سرکه انگور برای قلب مفید هستند. آب انگور قرمز پر از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است (به‌خصوص فلانوئیدها و رزوانرول)، خوبی آب انگور این است که در طریقه صحیح درست کردن آن از همه چیز انگور یعنی پوسته و دانه استفاده شود.


بی‌خیال قند شوید


این روزها تبلیغات زیادی روی آبمیوه‌های خالص بدون افزودنی و بدون شیرین‌کننده‌ها وجود دارد. خب همه می‌دانند که این آبمیوه‌ها غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدا‌ن‌هایی هستند که بدن را از بسیاری از بیماری‌ها مصون نگه می‌دارند. اما می‌دانید مشکل چیست؟ خود این آبمیوه‌ها هم حتی بدون اضافه کردن شکر، می‌توانند بسیار شیرین باشند و حتی پرکالری، یک لیوان آب سیب خالص به اندازه یک تخته شکلات قند دارد. برای همین است که برخی متخصصان می‌گویند مصرف آب‌میوه خالص را به یک بار در روز محدود کنید.


بهترین گزینه، سرخ سرخ


اگر می‌خواهید روزی فقط یک لیوان آبمیوه بخورید، بهتر است، از بهترین گزینه‌ها شروع کنید. پس بدانید، هر جرعه از هر آبمیوه چه  مواد غذایی را در خود دارد. به نظر می‌رسد، آب انار در صدر این فهرست قرار می‌گیرد. درست است، آب انار طبیعی هم کالری و هم قند بالایی دارد اما غنی از آنتی‌اکسیدان است. ثابت شده است، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار باعث حفظ عملکرد مناسب سلول‌های مغز می‌شوند و با سرطان می‌جنگند. برخی مطالعات نشان داده، 100 سی‌سی از آب انار روزانه می‌تواند بدن را در مقابل سرطان پروستات محافظت کند.


اگر مغزتان را دوست دارید


بلوبری از میوه‌هایی است که به تازگی محبوب شده است. تحقیقات هم نشان داده، مواد موجود در بلوبری می‌توانند سلامت مغز را حفظ کنند. درمطالعه‌ای در اسکاتلند محققان تاثیر آب بلوبری روی حافظه را در افراد مسن بالای 70 سال که حافظه‌شان به دلیل روند پیرشدن دچار مشکل شده بودند مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه مشخص شد، افرادی که هر روز برای 12 هفته 2و نیم لیوان آب بلوبری خورده بودند در مباحث یادگیری، به خاطر سپردن و تست‌های عملکرد ذهنی بسیار بهتر از گروه دیگر بودند. پس اگر مغزتان را دوست دارید آب بلوبری بنوشید.


قبل از ورزش بنوشید


گیلاس میوه خوشمزه‌ای است ولی خوردن آب گیلاس خیلی معمول نیست، اما یادتان باشد، خوردن یک لیوان آب گیلاس کلی آنتی‌اکسیدان به بدن شما خواهد رساند، درضمن آب گیلاس غنی از مواد ضدالتهابی است. در یک مطالعه در نروژ هم نشان داده شده که خوردن یک لیوان آب گیلاس قبل و بعد از ورزش کردن می‌تواند دردهای عضلانی شما پس از انجام تمرینات سنگین ورزشی را کاهش دهد.


 آب پرتقال پر از ویتامین C است و خوردن آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. درضمن، خیلی از آب پرتقال‌های موجود در بازار کلسیم اضافه شده و ویتامین D هم دارند و متخصصان تغذیه خوردن آن‌ها را برای سلامت استخوان‌ها توصیه می‌کنند


اگر فقرآهن دارید


آب آلوی سیاه هم از آن آبمیوه‌های عالی است که نباید آن را از دست بدهید. از قدیم مردم باتجربه به این نکته رسیده بودند که مصرف آلو می‌تواند یبوست را برطرف کند. کارکرد این میوه هم به دلیل این است که غنی از فیبر و در عین حال غنی از ماده سوربیتول است که یک مسهل طبیعی است. اما این را هم بدانید که آب آلو غنی از آنتی‌اکسیدان، آهن و پتاسیم نیز هست.


محبو‌ب‌ترین

خیلی‌ها با شنیدن اسم «‌آبمیوه» به یاد «آب پرتقال» می‌افتند. خب، آیا آب پرتقال ارزش این همه محبوبیت را دارد؟ خبر خوب این است که آب پرتقال پر از ویتامین C است و خوردن آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. درضمن، خیلی از آب پرتقال‌های موجود در بازار کلسیم اضافه شده و ویتامین D هم دارند و متخصصان تغذیه خوردن آن‌ها را برای سلامت استخوان‌ها توصیه می‌کنند. آب پرتقال طبیعی از آب پرتقال‌ مصنوعی قند و کالری کمتری هم دارد.


یک لیوان در روز

خیلی از بچه‌ها آبمیوه دوست دارند و این بعضی از والدین را نگران می‌کند که آیا ممکن است بچه‌های‌شان بیش از حد آبمیوه بخورند یا نه. به‌تازگی انجمن متخصصان اطفال آمریکا در این زمینه توصیه کرده است که کودکان زیر 6 سال بیشتر از 100 تا 200 سی‌سی در روز آبمیوه مصرف نکنند. این میزان برای کودکان و نوجوانان بین 7 تا 18 سال بین 250 تا 350 سی‌سی است. اگر کودک شما اصرار می‌کند که آبمیوه بخورد آبمیوه او را با آب مخلوط کنید و در این صورت می‌توانید روزی 2 یا 3 لیوان آبمیوه همراه با آب به کودک‌تان بدهید.


خود میوه یا آبمیوه


متخصصان تغذیه می‌گویند؛ خوردن آبمیوه راهکار مناسبی برای رساندن مواد غذایی به بدن شماست اما یادتان باشد در موارد بسیاری خوردن خود میوه‌ها از آب آن‌ها بهتر است. گوشت و پالپ میوه‌ها خاصیت‌های زیادی دارند که نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 18:25 توسط حمیدرضا حسنی |
حساس ترین و پرمخاطره ترین عضو بدن  <-PostCategory-> 

پوست حساس ترین و در عین حال ، به خاطر ارتباط مستقیم با عوامل بیرونی ، پرمخاطره ترین عضو بدن است. البته عوامل درونی هم به همین میزان در سلامت و یا عدم سلامت پوست مؤثرند . عوارضی مثل انواع جوش ها، لك ها، آلرژی های پوستی و نیز رویش موهای زاید فقط بخشی از این عوارض و مشكلات هستند . ما در این مقاله ، شما را با بعضی از این عوارض آشنا می كنیم.

جوش های صورت

جوش های صورت یا آكنه معمولاً در سنین بلوغ به وجود می آید . علت هم این است كه وقتی غدد ( جنسی ) آندروژن شروع به فعالیت می كند و هورمون مردانه تولید می شود فعالیت غدد چربی هم زیاد می شود. در نتیجه یك سری میكرب هم كه به طور عادی روی پوست قرار دارد بیماری زا و سبب جوش و خارش و سوزش می شود كه در اثر دستكاری و كندن ، جای آن باقی می ماند. گاهی هم این جوش ها آن قدر شدید وعمیق هستند كه به صورت كیست های متورم چركی درمی آید. این یكی از شایع ترین علت آكنه و یا جوش صورت است . البته عوامل دیگری مثل آفتاب، سرما، گرما و هوای آلوده هم در پدید آمدن این جوش ها مؤثرند.

البته اگر از پوست مراقبت نشود ، غیر از آكنه برخی دیگر از بیماری های التهابی ناشی از تحریك پوست هم به وجود می آید كه مشكل آفرین است . لازم به ذكر است كه لكه ها و آثاری كه بعد از رفع جوش ها در صورت می مانند از طریق پیلینگ قابل رفع شدن هستند.

موهای زاید

بسیاری از خانم ها از وجود موهای زاید گلایه دارند. واقعیت این است كه معمولاً در بدن خانم ها هم هورمون های مردانه وجود دارد كه البته مقدار آن بسیار كم است ؛ هر وقت این مقدار بیشتر از اندازه باشد اولین تغییر ، تبدیل موهای كركی موجود در سطح پوست به موهای خشن است كه به این پدیده هیرسیزم گفته می شود . در مواردی اگر هورمون خیلی بیشتر از حد معمول باشند برخی صفات ثانویه مثل ریزش موی سر نیز پیش می آید. در این موارد بایستی به پزشك متخصص غدد مترشحه مراجعه ، و آزمایش های هورمونی انجام داد . اگر موها هنوز زیاد نباشند و مشكل هورمونی هم نباشد با لیزر قابل برداشتن است.

آلرژی های پوستی

برخی از انواع آلرژی های پوستی هستند كه گاهی هم بسیار شدید است . می دانید كه پوست یك لایه محافظ دارد ، وقتی خانم های خانه دار با مواد شیمیایی مثل انواع پاك كننده و سفید كننده و مواد تحریك كننده پوست سروكار دارند پوست آسیب پذیر می شود و به جایی می رسند كه نه تنها وایتكس و تاید و غیره به پوست آسیب می زند حتی آب میوه و نفت و الكل هم كه به دست بخورد ایجاد التهاب می كند. در نتیجه پوست ترك می خورد و زخم می شود. به خصوص كسانی كه زیاد اهل شستشو هستند و در فصل سرما زیاد شستشو می كنند مشكلاتی مثل كهیر به سراغشان می آید. البته یك سری از عوامل خارجی و داخلی دیگری هم هستند كه موجب آلرژی های پوستی می شوند ؛ مثلاً در محیطی كه گرده های گیاهی یا مواد شیمیایی پخش می شود استفاده از برخی مواد آرایشی یا وسایل زینتی مثل گردنبند و گوشواره نیز ایجاد حساسیت می كند . بعضی از انواع كهیرها هم ریشه در مشكلات درونی دارد.

چین و چروك صورت

چین و چروك صورت در بعضی موارد خیلی زود پیدا می شود ولی به طور طبیعی همان طور كه عضلات جمع می شود پوست هم دچار چین و چروك می شود . البته عواملی مثل تابش مستقیم نور آفتاب در بروز این مشكل تأثیر دارد برای رفع چین و چروك پوست در گذشته از عصاره برخی گیاهان استفاده می شد امروزه كرم های مختلفی در بازار عرضه می شود كه موجب ترمیم پوست و تقویت و شادابی آن می شود .

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:23 توسط حمیدرضا حسنی |
تاثیر محصولات لبنی روی رشد استخوان‌ها  <-PostCategory-> 
متخصصان تغذیه و سلامت در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که تاثیر تمام انواع فرآورده‌های لبنی روی رشد بافت‌های استخوانی یکسان نیست و هر کدام از این محصولات تاثیر متفاوتی بر استخوان‌ها دارند
 
تاثیر محصولات لبنی روی رشد استخوان‌ها
در این مطالعه معلوم شد مصرف شیر و ماست با افزایش میزان تراکم استخوانی (BMA) در ناحیه استخوان لگن توام است در حالی که روی استخوان‌های ستون فقرات تاثیری ندارد اما از طرف دیگر مصرف خامه با کاهش عکس میزان تراکم استخوانی مرتبط است. این یافته‌ها تایید می‌کنند که همه انواع فرآورده‌های لبنی به یک اندازه برای بهبود تقویت استخوان‌ها مفید نیستند.

دکتر شیوانی ساهنی، متخصص هندی تبار در انستیتو مطالعات مرتبط با سالمندی آمریکا می‌گوید: محصولات لبنی چندین ریزمغذی مهم را که برای حفظ سلامت استخوان‌ها مفید هستند، تامین می‌کنند. اما خامه و فرآورده‌های آن مانند بستنی، سطح کمتری از این ریزمغذی‌های مهم را دارند و در عوض مقدار چربی و قند آنها بیشتر است به همین دلیل در افزایش میزان تراکم استخوانی چندان مفید نیستند. در این مطالعه معلوم شد روزانه دو تا سه نوبت مصرف شیر و ماست در افزایش میزان تراکم استخوان نقش دارد.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، این متخصصان تاکید کردند: انجام مطالعات بیشتر برای بررسی تاثیر مصرف پنیر روی استخوان‌ها که برخی از انواع آن چربی و سدیم زیاد دارند، ضروری است. همچنین آزمایشات بیشتری باید صورت گیرد تا معلوم شود که کدام دسته از فرآورده‌های لبنی تاثیر مهم در کاهش خطر شکستگی‌های استخوانی دارند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:51 توسط حمیدرضا حسنی |
7 خوراکی انرژی زا  <-PostCategory-> 
سیب -سیب که حاوی فیبر حل شدنی است نه تنها برای سلامت مفید است بلکه به تولید انرژی نیز کمک می کند. سیب حاوی ویتامین c است که به عنوان یک آنتی اکسید عمل و از بدن در برابر آسیب سلولی محافظت می کند.
7 خوراکی انرژی زا
 
بروکلی -بروکلی حاوی مقادیری از املاح ضروری نظیر اسیدفولیک، پتاسیم و کلسیم است که به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

اسفناج-اسفناج مانند بروکلی از بدن در مقابل آسیب های سلولی محافظت می کند. اسفناج نیز منبع غنی ویتامین های A و C است. اسفناج پوست و مو را سالم نگه می دارد.

بادام -بادام غنی از پروتئین است. پروتئین بادام به حفظ سطح ثابت انرژی در بدن کمک می کند. بادام حاوی چربی غیراشباع شده است که به کاهش سطح کلسترول بدن کمک می کند بنابراین برای حفظ سلامت قلب مفید است.

سیب  زمینی شیرین -سیب زمینی شیرین چربی ندارد و حاوی کالری بالایی است. همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن است. سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین های ضروری، فیبر رژیمی و املاحی نظیر پتاسیم و اسیدفولیک است.

آرد گندم - جوانه گندم سرشار از موادمغذی نظیر ویتامین، فیبر و پروتئین است.

حبوبات -حبوبات به ویژه لوبیاقرمز حاوی موادمغذی و املاحی نظیر پروتئین، منیزیم، آهن، مس و پتاسیم است. علاوه بر این منبع غنی انرژی محسوب می شود که در عین حال چربی کم و فیبر بالا دارد.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:48 توسط حمیدرضا حسنی |
گوشت.عدس و فلفل چربی را می سوزانند  <-PostCategory-> 

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مهمترین مواد غذایی چربی سوز عبارتند از:
  

1. جوانه غلات و دانه‌ها: بدن انسان برای هضم و در شکستن فرمول دانه و جوانه غلات دو برابر سایر غذاها چربی سوزی می‌کند. این چربی سوزی به ویژه برای آن دسته از مواد که از نظر فیبری غنی‌ترند بیشتر است همانند جو یا برنج سبوس‌دار.

2. گوشت قرمز: پروتئین اثرات چربی سوز بالایی دارد. در جریان هضم نزدیک به 30 درصد کالری غذا سوخته می‌شود. بنابراین یک قطعه گوشت 300 گرمی 90 کالری خود را برای فرایند هضم و شکستن پیوندها مصرف می‌کند.

3. فرآورده‌های لبنی کم چرب: این فرآورده‌ها منبع غنی کلسیم و ویتامین دی هستند که به حفظ توده و حجم عضلانی کمک می‌کنند و متابولیسم منظمی را تضمین می‌کنند.
 


4. چای سبز: نوشیدن 4 فنجان چای سبز در روز تأثیر زیادی را در کاهش وزن پس از 8 هفته خواهد داشت. ترکیب این نوشیدنی باعث تسریع سوخت و ساز در بدن می‌شود.

5. عدس: یک فنجان عدس 35 درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تأمین می کند خبر خوبی است چرا که 20 درصد مردم دارای کمبود آهن هستند. کمبود آهن متابولیسم را کند می کند چرا که بدن مواد لازم برای عملکرد درست را دریافت نمی‌کند.

6. فلفل تند: کاپسایسین ماده‌ای که مزه تند فلفل را ایجاد می‌کند گرمای بدن را زیاد می‌کند که منجر به ذوب شدن کالری‌های بیشتری می‌شود. این ماده می‌تواند با مصرف فلفل خام، پخته، کباب شده یا پودر آن تأمین شود. بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند تا جای ممکن غذاها را تند کرده یا از سس های تند استفاده کنید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:46 توسط حمیدرضا حسنی |
چرا دست و پایمان خواب می‌رود؟  <-PostCategory-> 
یک متخصص مغز و اعصاب با تشریح علل خواب رفتن دست و پا گفت: در صورت ماندگاری کرختکی و خواب رفتن یک عضو باید به پزشک مراجعه کرد
چرا دست و پایمان خواب می‌رود؟
افکار- ناهید بلادی مقدم درباره علل «خواب رفتن» اعصاب بدن اظهار کرد: گرفتگی عصب در آن عضو یا اندام که می‌تواند به دلیل گرفتگی شبکه عصبی باشد، تحت فشار بودن عصب و نخاع به دلیل عوارضی چون دیسک ستون فقرات، گردن و کمر یا ضایعات نخاعی مانند تومور نخاع همچنین التهاباتی از نوع MS یا عفونت نخاع می‌تواند باعث «خواب رفتن اعضا» شود.

وی افزود: کرختی عضو ممکن است مربوط به مغز و برخی اختلالات مغزی نیز باشد.

بلادی مقدم اضافه کرد: خواب رفتن و کرختی یک عضو، بیماری تلقی نمی‌شود بلکه نوعی نشانه است که در صورت ماندگاری و همراه بودن با نشانه‌های دیگر و اختلال در عملکرد روزانه فرد می‌تواند علامت یک بیماری باشد.به عبارتی در صورتی که خواب رفتن یک عضو گذرا باشد و نشانه دیگری نیز همراه آن نباشد نگران کننده نیست.

به گفته وی، گاهی نیز کرختی عضو با نشانه‌های دیگر همراه نیست که ممکن است ناشی از مسائل روحی و استرس فرد باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد: در صورت ماندگار بودن این حالت باید با پزشک مشورت شود تا بر اساس شرح حال بیمار و معاینات لازم نتیجه‌گیری لازم صورت گیرد

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:45 توسط حمیدرضا حسنی |
بال و گردن مرغ برای خانم‌ها ممنوع!  <-PostCategory-> 

حتما شما هم راجع به مضرات بال کبابی، خوراکی محبوب این روزها به خصوص برای خانم‌ها شنیده‌اید. دکتر سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دکتر مسعود دوغایی مقدم، فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی در این مطلب به تمام پرسش‌های شما پاسخ می‌دهد.
حتما شما هم راجع به مضرات بال کبابی، خوراکی محبوب این روزها به خصوص برای خانم‌ها شنیده‌اید. راجع به اینکه خوردن این  مرغ‌های کبابی خوشمزه گاهی به دردسرش نمی‌ارزد یا اینکه اصلا کباب کردن مرغ و جوجه با وجود طعم لذت بخشی که به این خوارکی‌ها می‌دهند شیوه پخت مناسبی نیستند. دکتر سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دکتر مسعود دوغایی مقدم،  فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی  در این مطلب  به تمام پرسش‌های شما پاسخ می‌دهد.


منبع چربی و آلودگی

پوست مــــــرغ آلودگی‌های محیطی خیلی زیادی را می‌تواند منتقل کند. چربی‌های اشباع شده‌ای که دارد، می‌تواند میزان کلسترول را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند، اگر زندگی سالم می‌خواهید یا می‌خواهید خود را در برابر بسیاری از بیمار‌ی‌ها بیمه کنید بهتر است از خوردن چربی‌ حیوانی در حد امکان پرهیز کنید، حتی پوست ماهی هم می‌تواند بسیاری از آلودگی‌ها و بیماری‌ها را به مصرف‌کننده‌ منتقل کند.

چاقی یک بیماری محسوب می‌شود و می‌تواند صدها بیماری را زمینه‌سازی کند یا بیماری‌های موجود در بدن را تثبیت ‌کند امروزه مشخص شده برخلاف تصور گذشته بافت چربی در بدن، یک بافت مرده نیست و بسیار فعال است و در ردیف غدد درون‌ریز شمرده می‌شود و می‌گویند انواع آنزیم‌ها از این بافت‌های چربی ترشح می‌شود طوری‌که تمام سیستم کنترل‌ گرسنگی و اشتها را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. به‌خصوص اگر این چربی‌ها در ناحیه شکم انباشته شده باشند و هرچه قطر و طول شکم بیشتر باشد عمر فرد کوتاه‌تر می‌شود و اغلب انواع اسیدها از بافت چربی شکمی وارد جریان خون می‌شوند و تمام رگ‌ها را طوری تحت تاثیر قرار می‌دهند که حالت کشسانی آن‌ها از بین می‌رود.



کبد چرب می‌تواند به سمت بیماری ای به نام استارتو هپاتایتیسم برود که در 20درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند موجب نارسایی کبدی شود که این بیماری بسیار خطرناک است و در نوع خودش می‌تواند باعث مرگ‌ومیر شود


خانم‌های جوان، بال ممنوع است

اگر در مقابل تزریق آنتی‌بیوتیک‌ها بدن‌تان مقاومت نشان می‌دهد شاید علتش تغذیه‌تان باشد


رابطه طیور و آنتی‌بیوتیک

در خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید، بسیاری از مواد شیمیایی و مواد سمی که در دنیای خارج از بدن شما وجود دارد در بال مرغ انباشته می‌شوند و شما با خوردن این قسمت لذیذ مرغ، خود را دچار بسیاری از بیماری‌ها می‌کنید. این‌که می‌گویند به بعضی از طیور مثل مرغ هورمون‌های استروئیدی تزریق می‌شوند به نظر من درست نیست زیرا این هورمون‌ها بسیار گران هستند و از نظر اقتصادی استفاده از آن‌ها برای دامداران  به صرفه نیست.

به طیور معمولا آنتی‌بیوتیک می‌دهند، آنتی‌بیوتیک‌ها آن‌ها را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند و هم باعث می‌شود به اصطلاح  زودتر وزن بگیرند و رشد کنند به همین دلیل توصیه می‌شود، زمانی دام و طیوری که از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرده‌اند ذبح شوند که نیمه عمر دارو سپری شده باشد تا وقتی‌که این گوشت‌ها به بازار مصرف ارائه می‌شوند، این آنتی‌بیوتیک‌ها به انسان‌ها منتقل نشوند، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد این نکته رعایت نمی‌شود به همین علت بسیاری از افراد در مقابل انواع آنتی‌بیوتیک‌ها از خودشان مقاومت نشان می‌دهند بدون این‌که خودشان علت آن را بدانند، دریافت این آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند از طریق شیر، گوشت و انواع منابع حیوانی باشد.

و اما فلسفه این‌که می‌گویند در خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید این است که معمولا مواد شیمیایی و مواد سمی در چربی حل می‌شوند و اصولا بیماری‌هایی که در حال حاضر در کشور ما خیلی گسترده هستند بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از افزایش چربی خون یا افزایش چربی LDLنانجیب است که از طریق چربی‌های حیوانی منتقل می‌شوند. در مورد مرغ توصیه می‌شود، پوست مرغ را نخورند برای این‌که بیشتر اسیدهای چرب اشباع شده یا چربی‌هایی که می‌تواند باعث افزایش وزن و افزایش کلسترول شود در این پوست وجود دارد. این چربی‌ها گاهی در داخل شکم و کناره‌های ران مرغ هم دیده می‌شوند که باید حتما جدا شوند.


پوست مرغ آلودگی‌های محیطی خیلی زیادی را می‌تواند منتقل کند، چربی‌های اشباع شده‌ای که دارد، می‌تواند میزان کلسترول خون شما را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند


لذت آنی، حسرت دائمی

علت خوشمزگی بال مرغ، چربی زیادی است که در آن‌ قسمت‌ها انباشته شده و هرچیزی که خوشمزه باشد یک لذت آنی و یک حسرت دائمی ایجاد می‌کند. در رابطه با گردن مرغ هم گفته می‌شود که گردن محل عبور خیلی از بافت‌های اعصاب است و بسیاری از غدد لنفاوی در گردن قرار دارد که احتمالا این‌ها می‌تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب‌ها را فراهم کند که برای انسان مضر است و توصیه می‌شود که خانم‌ها و دخترخانم‌ها میل نکنند.

خانم‌ها وقتی که به مرحله بلوغ می‌رسند یک جهش پیدا می‌کنند و یکی از تغییراتی که در آن‌ها علاوه بر افزایش طول قدشان دیده می‌شود، تغییرات ترکیبی بدن‌شان است، دخترخانم‌ها قبل از بلوغ از نظر ذخایر چربی بدن‌شان با پسرها یکسان هستند ولی به محض این‌که به مرحله بلوغ می‌رسند و اولین دوره قاعدگی را تجربه می‌کنند مقدار چربی انباشته شده بدن‌ آن‌ها تا 30درصد افزایش پیدا می‌کند و به این دلیل خانم‌ها نسبت به آقایان در معرض خطر شدیدتری برای افزایش وزن و انباشتگی چربی قرار دارند و وقتی‌ در بدن مقدار چربی بالا باشد سوخت‌و‌ساز آن بدن پایین می‌‌آید، درنتیجه به حجم عضلانی بدن پسران اضافه می‌شود و در دختران چربی‌ به بدن‌شان اضافه می‌شود.

 بعد از بلوغ نیاز پسران به انرژی و پروتئین خیلی بیشتر از خانم‌هاست زیرا محل سوخت ترکیب‌های درشت مغذی‌هایی که تولید انرژی می‌کند مثل قندها و چربی‌ها در عضلات، صورت می‌گیرد. خانم‌ها عضلات ظریف‌تر و بافت چربی بیشتر و درنتیجه مقاومت بیشتری دارند و آقایان عضلات بزرگ‌تر و بافت چربی کمتر و درنتیجه مقاومت کمتری دارند. ذخیره انرژی خانم‌ها باعث می‌شود در مقابل درد، گرسنگی و تشنگی و استرس‌ها مقاوم‌تر باشند گرچه اندام ظریف‌تری دارند.

مسئله چاقی به جز چند مورد که جزو بیماری‌هاست برمی‌گردد به دریافت انرژی و مصرف انرژی؛ درست مثل درآمد می‌ماند هرچه درآمد ما بیشتر از مخارج‌مان باشد به صورت پس‌انداز ذخیره می‌شود و تبدیل به یک سرمایه می‌شود. در بدن هم هرچه‌قدر انرژی دریافتی‌مان بیشتر از انرژی مصرفی‌مان باشد مازاد آن تبدیل به بافت چربی می‌شود که در خانم‌ها این انباشتگی چربی خیلی راحت‌تر رخ می‌دهد و اگر از قسمت‌های چرب دام‌ها و طیور استفاده شود این دریافت انرژی افزایش پیدا می‌کند و درنتیجه آن چاقی سریع‌تر تجلی پیدا می‌کند.

وقتی آقایان چاق می‌شوند استروژن بدن‌شان افزایش پیدا می‌کند و فرم بدن‌شان به سمت فرم بدن خانم‌ها می‌‌رود و خانم‌هایی هم که از این طریق چاق می‌شوند هورمون‌های‌شان دچار اختلال می‌شوند و نسبت هورمون تستسترون آن در خون‌شان افزایش پیدا می‌کند و دچار مشکلاتی مثل رویش موهای زائد می‌شوند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:40 توسط حمیدرضا حسنی |
هرگز این میوه را پوست نکنید  <-PostCategory-> 
چرا می گویند خوردن یک عدد سیب در روز شما را از پزشک بی نیاز می کند؟
هرگز این میوه را پوست نکنید
افکار - بر اساس مطالعه ای که اخیرا در نشریه بیولوژی لوکوسیت (گلبول سفید) به چاپ رسیده است، مصرف پلی فنل های سیب (دارای خاصیت آنتی اکسیدانی) فعالیت نوعی از سلول های ایمنی موسوم به سلول های T را مهار کرده و از بیماری کولیت (التهاب روده) پیشگیری می نماید.

این مطالعه برای اولین بار نقش سلول های T و پلی فنل ها را بر علیه یک بیماری خود ایمنی مورد بررسی قرار داده و نیز به ابداع روش های درمانی جدید بر علیه اختلالاتی همچون بیماری کولیت اولسراتیو (کولیت زخمی شونده)، بیماری کرون و سرطان کولورکتال (بخش انتهایی روده بزرگ) کمک نموده است.

دکتر دیوید پاسکال، محقق دپارتمان ایمونولوژی و بیماری های عفونی دانشگاه ایالتی مونتانا می گوید: بسیاری از افراد مبتلا به کولیت به منظور کمک به درمان بیماری خود از مکمل های غذایی استفاده می کنند، اما میزان اثر بخشی این ترکیبات و مکانیسم آنها همچنان ناشناخته است. مطالعه اخیر نشان داد که برخی از مواد طبیعی موجود در پوست سیب می توانند از طریق مهار اثر التهابی سلول های T از التهاب روده پیشگیری نموده و مقاومت در برابر این بیماری خود ایمنی را افزایش دهند.

نتایج این تحقیق حاکی از این است که مصرف پلی فنل های سیب موجب کاهش سلول های T فعال در کولون (روده بزرگ) و در نتیجه محافظت در برابر بیماری کولیت می شود.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:25 توسط حمیدرضا حسنی |
بهترین و بدترین غذاها قبل از خواب  <-PostCategory-> 
این فرصت برای شما فراهم شده تا با موادغذایی که بر خوابتان تاثیر دارند آشنا شوید.

فرهنگ نیوز: اگر می‌توانستید بهترین موادغذایی که برای بهتر خوابیدن به شما کمک می‌کنند را انتخاب کنید، آیا واقعاً اینکار را نمی‌کردید؟ و اگر می‌دانستید کدام موادغذایی خوابتان را خراب می‌کنند، آیا از خوردن آنها اجتناب نمی‌کردید؟ حالا این فرصت برای شما فراهم شده تا با موادغذایی که بر خوابتان تاثیر دارند آشنا شوید.

 
به دنبال موادغذایی سرشار از تریپتوفان باشید
 
همه ما قدرت جادویی شیر داغ برای فرستادن ما به خواب هفت پادشاه را شنیده‌ایم. می‌دانید چرا؟ لبنیات حاوی تریپتوفان هستند که ماده‌ای خواب‌آور است. موادغذایی دیگری که سرشار از تریپتوفان هستند عبارتند از آجیل، موز، عسل و تخم‌مرغ.
 
کربوهیدرات بخورید
 
موادغذایی سرشار از کربوهیدرات با افزایش سطح تریپتوفان موجود در خون، مکمل لبنیات هستند. بنابراین چند غذای کربوهیدراته سبک که به خوابتان کمک کند، می‌تواند یک کاسه سیریال با شیر، ماست و بیسکویت یا نان و پنیر باشد.
 
قبل از خواب یک غذای سبک بخورید
 
اگر با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنید، کمی غذا در معده‌تان می‌تواند به خوابیدنتان کمک کند. اما از این جمله ما برای پرخوری آخر شبتان سوءاستفاده نکنید. سعی کنید وعده غذایتان سبک باشد. غذای حجیم، به دستگاه گوارشتان فشار می‌آورد و این مسئله برایتان ایجاد ناراحتی می‌کند و نمی‌گذارد که بخوابید.
 
همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌تان را کنار بگذارید
 
این هم یک دلیل دیگر برای کنار گذاشتن غذاهای پرچرب: تحقیقات نشان می‌دهد که افرادیکه اغلب غذاهای پرچرب می‌خورند نه تنها وزنشان بالا می‌رود، بلکه چرخه خوابشان هم بر هم می‌خورد. غذای سنگین گوارش را فعال می‌کند و این باعث می‌شود در طول شب مجبور باشید برای توالت رفتن بیدار شوید.
 
مراقب کافئین‌ پنهان باشید
 
جای تعجب نیست که نوشیدن یکی فنجان قهوه در شب ممکن است خوابتان را بر هم بزند. حتی کافئین متوسط هم ممکن است موجب اختلالات خواب شود. اما مراقب منابعی از کافئین که کمتر مشخص هستند مثل شکلات، نوشابه، چای و قهوه‌های بدون کافئین، باشید. برای داشتن خوابی بهتر، چهار تا شش ساعت قبل از خواب، به طور کامل کافئین را از برنامه‌غذاییتان حذف کنید.
 
بعضی داروها هم ممکن است حاوی کافئین باشند
 
بعضی داروهای نسخه‌ای یا بدون‌نسخه هم حاوی کافئین هستند مثل مسکن‌ها، داروهای چربی‌سوز، داروهای ادرارآور و داروهای سرماخوردگی. اینها و برخی داروهای دیگر ممکن است حتی بیشتر از یک فنجان قهوه کافئین داشته باشند. برای اطلاع از محتوی کافئین داروها، حتماً روی جلد آنها را مطالعه کنید.
 
نوشیدنی‌های الکل‌دار مصرف نکنید
 
شاید نوشیدنی‌های الکلی کمکتان کنند زودتر بخوابید اما ممکن است در طول شب بارها از خواب بیدار شوید، خوابتان آرامش کمتری داشته باشد، دچار سردرد، تعریق یا کابوس شوید. برای داشتن یک خواب خوب، بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
 
مراقب غذاهای سنگین و ادویه‌دار باشید
 
دراز کشیدن با شکم پر باعث ناراحتی‌تان خواهد شد زیرا دستگاه گوارش وقتی می‌خوابید کندتر می‌شود. همچنین مثل غذاهای ادویه‌دار ممکن است باعث سوزش معده شود. دقت کنید که غذاهای سنگین را حداقل ۴ ساعت قبل از خواب به اتمام رسانده باشید.
 
موقع خواب مصرف پروتئین را به حداقل برسانید
 
بااینکه بسیاری از رژیم‌های غذایی شب‌ها مصرف پروتئین را توصیه می‌کنند و بااینکه پروتئین بخش مهمی از برنامه‌غذایی روزانه را تشکیل می‌دهد اما برای شب‌ها اصلاً انتخاب خوبی نیست. هضم و گوارش موادغذایی سرشار از پروتئین سخت‌تر است. ازاینرو بهتر است از مصرف این غذاها قبل از خواب خودداری کنید و به جای آن یک لیوان شیر گرم یا کمی از کربوهیدارات‌هایی که به خواب کمک می‌کند، مثل بیسکویت، استفاده کنید.
 
مصرف مایعات را از ۸ شب به بعد قطع کنید
 
بله، آبرسانی به بدن در طول روز اهمیت زیادی دارد اما مصرف مایعات را قبل از خواب قطع کنید. مطمئناً اگر مجبور شوید مرتباً برای توالت رفتن بیدار شوید، خواب خوبی نخواهید داشت.
 
با یک سیگار آرامش‌بخش فریب نخورید
 
نیکوتین یک محرک است و تاثیراتی مشابه کافئین دارد. از سیگار کشیدن قبل از خواب خودداری کنید، درغیر اینصورت نیمه شب از خواب بیدارتان خواهد کرد.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:16 توسط حمیدرضا حسنی |
برای افزایش خلاقیت پیاده روی کنید  <-PostCategory-> 

تحقیقات پزشکی حاکی است که پیاده روی طولانی مدت در طبیعت تاحد زیادی خلاقیت افراد را افزایش می دهد.
 



 

تحقیقات پزشکی نشان می دهد: پیاده روی برای ساعاتی طولانی قدرت خلاقیت انسان را تا حد زیادی تقویت می کند.
این تحقیقات حاکی است: افرادی که عادت داشتند ساعاتی طولانی را در طبیعت پیاده روی کنند – نسبت به افرادی که عادت به این کار نداشتند- در سنجش قدرت ادراکی و خلاقیت نمرات بالاتری گرفتند.
محققان در تحقیقات خود افراد بالای 28 سال را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول در طبیعت پیاده روی کردند اما پیاده روی گروه دوم محدود به قدم زدن چند ساعته در خیابانهای شهر بود.
محققان بعد از زیر نظر گرفتن دو گروه دریافتند: گروه اول که در طبیعت پیاده روی کردند موفق شدند توانمندیهای خلاقانه خود را در مقایسه با گروه دوم که فقط چند ساعت در خیابان پیاده روی کردند، تقویت کنند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 14:12 توسط حمیدرضا حسنی |
تاثیر شگفت آور عسل در درمان بیماری‌ها  <-PostCategory-> 

عسل ماده شیرین شهددار تغلیظ شده ای است که زنبور با بال زدن آب آن را تا حد ممکن تبخیر می کند. نوع عسل، رنگ و مزه آن بستگی به گل ها و گیاهانی دارد که زنبور از آن تغذیه می کند و شهد را می گیرد. عسل ها را بسته به نوع گل یا محل به انواع عسل یونجه، عسل کاج، اقاقیا، عسل کوهستان و... تقسیم می کنند.
مهم ترین دلیلی برای اینکه خواص زیادی را به عسل نسبت می دهند، حالت ضدمیکروبی عسل به دلیل داشتن آب اکسیژنه و همچنین مواد مغذی گیاهی مثل فیتوکمیکال هاست. در طب سنتی چین خواص دیگری مثل کاهش فشارخون بالا و رفع یبوست هم به عسل نسبت داده شده اما سندیت آن به اثبات نرسیده است.

 


آیا عسل واقعا غذایی معجزه آساست؟
عسل برای رفع سرفه، درمان آسم و اسهال، زخم های پوستی، زخم های گوارشی و حتی در درمان آب مروارید هم موثر است و از آنجا که نشاط آور است، آرام بخش بوده و به عنوان ماده خواب آور در گذشته و حال از آن استفاده می شود.

عواملی که سبب می شود عسل چنین خواصی داشته باشد، کاملا روشن نیست و بیشتر این مسایل به تجربه ثابت شده است. البته عسل حالتی التیام بخش دارد و یک لایه مفید و مناسبی تولید کرده و پوشش دهنده است. در برخی موارد گفته می شود به دلیل پپتیدهای خاصی که عسل دارد، دارای این خواص شده اما این مسایل همان گونه که گفتم بیشتر جنبه تجربی دارد.

 ویتامین عسل به قدری کم است که کاری انجام نمی دهد. در واقع بیشتر حالت فیزیکی عسل است که مثل پماد یک لایه محافظ ایجاد می کند. در مورد هلیکوباکتر که عامل ایجاد زخم های گوارشی است، شاید بتوان گفت حالت فیزیکی عسل اجازه تکثیر به میکروب را نمی دهد و به نظر می آید غلظت آن مانع از حرکت و تکثیر باکتری ها شود اما همان طور که گفتم این موضوع به کمک کارهای تحقیقاتی دقیق ثابت نشده و کاملا تجربی است، حتی دوز مصرف عسل برای بهبود بیماری های نامبرده مثل سرفه، اسهال، آب مروارید یا زخم گوارشی معلوم و ذکر شده نیست.

وقتی عسل زنبورداران با قیمت‌های پایین خریداری می‌شود آنها نیز برای تغذیه مناسب زنبورها به دنبال مکان‌های مناسب برای زیست و تعذیه نمی‌گردند و از روی ناچار زنبورهای خود را با شکر و غذاهای مصنوعی تغذیه می‌کند.

هیچگاه نمی‌توان عسل طبیعی را از روی خصوصیات ظاهری آن تشخیص داد، در حال حاضر حتی از سیب‌زمینی و اسید عسل‌هایی ساخته می‌شود که به هیچ وجه قابل تشخیص برای مصرف کنندگان نیست و در عین حال دارای عوارضی برای مصرف‌کنندگان نیز است.

دانستنیهایی راجع به عسل

راه تشخیص عسل خوب
وقتی شهد عسل از ظرفی به ظرفی دیگر ریخته می‎شود، اگر حباب زیادی در عسل جمع شده باشد، آن عسل مرغوب‎ است.

عسل چاق کننده است!؟
 از نظر جذب، عسل دقیقا مثل همان قند خالص جذب می شود. ترکیب اصلی عسل ساکاروز و فروکتوز و گلوکز است که به طور معمول ساکاروز آن بیشتر است. ۱۰۰ گرم عسل نزدیک به ۳۰۰ کیلوکالری انرژی و ۷۵ گرم کربوهیدرات و به مقدار بسیار جزیی پتاسیم، فسفر و آهن دارد که قابل ملاحظه نیست. بسیاری از مردم عسل را جزو قندهای طبیعی دانسته و فکر می کنند چاق کننده نیست. این باور کاملا اشتباه است. البته معمولا کسی عسل را به اندازه ای مصرف نمی کند که چاق شود اما یک قاشق چای خوری عسل مثل ۵ گرم قند ۲۰ کیلوکالری انرژی دارد.

بهترین وعده برای خوردن عسل
 عسل به دلیل قند سریع الجذبی که دارد، اگر صبح مصرف شود انرژی زا است و این شیرینی با تحریک ترشح هورمون بتاآندروفین، نشاط آور است اما نباید فراموش کرد که نشاط آور بودن و آرام بخش بودن عسل با هم مغایرتی ندارد و اگر عسل را موقع خواب مصرف کنیم، می تواند آرام بخش و خواب آور باشد. مصرف عسل صبح ها مناسب تر است و همراه شیر یا داخل چای یا همراه مقدار اندکی خامه یا کره بسیار خوب است؛ البته اگر اضافه وزن ندارید.

 

چند باور غلط
-این موضوع که گفته می شود حل کردن عسل در چای یا شیر داغ ترکیبات مضر ایجاد می کند صحیح نیست.بلکه بسیار هم خوب است حتی در رفع علایمی مثل سرفه، آنفلوآنزا و خستگی نیز توصیه می شود.

-تصور دیگری که میان عامه مردم شایع است اینکه عسلی که شکرک می زند لابد از کیفیت پایین تری برخوردار بوده یا تقلبی است. اما باید گفت در گذشته مردم این گونه فکر می کردند اما در واقع لزوما این طور نیست. اگر عسل را با ظرف چند دقیقه در آب گرم بگذارید، این شکرک باز می شود.

سم شناسی
عسل ماده ای کاملاً خوراکی است ، ولی در موارد استثنایی ممکن است به اسپورعامل بوتولیسم آلوده باشد که ایجاد سم کرده و مسمومیت زاست ، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. همچنین بعضی افرد ممکن است نسبت به دانه های گرده موجود درعسل حساسیت داشته باشند.

ممکن است بعضی از زنبورها به گل خرزهره و چند گل سمی دیگر عادت کنند و محصول سمی تهیه نمایند که البته این کار به ندرت اتفاق می افتد.به هر حال از مصرف این ماده بسیار مفید غافل نشوید و از فواید زیاد آن سود بجویید.

عسل از منظر قرآن
در قرآن كريم از مواد غذايي مختلفي نام برده شده است، اما تنها در مورد عسل است كه آن را «شفا» ناميده است.
قال الله تعالي:« و اوحي ربك الي النحل ان اتخذي من الجبال بيوتا و من الشجر و مما يعرشون ثم كلي من كل الثمرات فاسلكي سبل ربك ذللاً يخرج من بطونها شراب مختلف الوانه فيه شفاء للناس».(و پروردگار تو به زنبور عسل وحي و الهام غريزي نمود كه ‌از كوه ها و ثمرات گلها بخور و راه هايي را كه پروردگارت براي تو تعيين كرده است به راحتي بپيما؛ از درون شكم نوشيدني با رنگ‌هاي مختلف خارج مي‌شود كه در آن شفا براي مردم است.)

 

خواص اعجاب انگیز عسل
از گذشته تا کنون از عسل  در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است . در گذشته از این خاصیت عسل  برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

•عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می کند و ضد پیری است.

در قدیم هر دارویی را با عسل  مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

•از عسل در فرآورده های ضد سرفه  بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو  بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

• عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها  و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

• دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده  و دستگاه گوارش است.

• عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است.

• عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.

• دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاست.

• سنگ های کلیه  و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

• عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی  توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

• برای رفع کم اشتهایی  مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها  و افراد ورزشکار  بسیار مفید است.

• عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان  اگر هر روز شربت عسل و لیموی  تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

• حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی های پوست را می پوشاند و پوست را لطیف می کند.

•برای درمان اوریون سه روز استراحت مطلق و تنها غذای این سه روز آب و عسل. ( برای نوزادان، به آنها به همراه آب و عسل شیر مادر هم داده نشود.)

• برای ضعف بدن، شربت آب و عسل را با یخ، آرام آرام بنوشید.

•بهترین دارو برای افرادی که هیچ چیز در معده آنها نمی‎ماند و بالا می‎آورند،شربت عسل رابه همراه سه عدد یخ کوچک ، هم زده تا شربت بسیار سردی بدست آید. سپس شخص آنرا به آرامی و جرعه جرعه بنوشد.

خواص شربت عسل
 یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب خنک و آب یک عدد لیمو ترش تازه را با هم مخلوط کنید. این شربت عسل برای تمامی افراد و برای تمامی سنین مفید است.

- برای رفع خستگی ذهنی، شربت آب و عسل بهترین چیز است.
- برای افزایش حافظه، روزی سه لیوان شربت آب و عسل با یخ استفاده نمایید.
- کسانی که بی‎خوابی دارند این شربت آب و عسل را در طول 10 دقیقه، میل کنند.
- اگر کسی خواب زیادی دارد، این شربت را سریع میل کند.
- کسانی که با خوردن عسل، معده درد می‎گیرند، بصورت شربت عسل بخورند.

 


تاثیر شگفت آور عسل در بهبود زخمها
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که عسل یک ماده موثر در بهبود زخم‌های عفونی است و حتی مقاومت باکتریایی به آنتی بیوتیک‌ها را از بین می‌برد.

در تحقیقاتی که در کنگره میکروبیولوژی انگلیس انجام شده است ، نحوه واکنش عسل به سه گونه باکتری که معمولا موجب عفونت زخم‌ها می‌شوند، بررسی شد. نتایج این تحقیق نشان داد که عسل می‌تواند به روش‌های مختلف در رشد این باکتری‌ها خلل وارد کند، بنابراین این ماده غذایی ارزشمند یک گزینه مناسب برای درمان است و به دلیل خاصیت ضد میکروبی خود مورد توجه بوده است و هم اکنون نیز در طب سنتی به عنوان درمان کننده موضعی زخم‌ها استفاده می‌شود.

 در این مطالعه نقش عسل در مهار باکتری‌های عفونی کننده زخم ها، در سطح مولکولی مطالعه شد.نتایج این مطالعه نشان داد که عسل می‌تواند مانع از اتصال باکتری به بافت‌ها شود. این اتصال یک مرحله ضروری برای آغاز عفونت حاد است. همچنین عسل می‌تواند حساسیت باکتری‌ها را نسبت به آنتی بیوتیک‌ها افزایش دهد و در نتیجه ، مقاومت به آنتی بیوتیک را مهار کند.این تحقیق نشان می‌دهد که مصرف آنتی بیوتیک به همراه عسل نسبت به مصرف آنتی بیوتیک به تنهایی، تاثیر بیشتری روی عفونت‌های مقاوم به دارو خواهد داشت.

بررسی مقالات سال های 1984 تا 2001 نشان می دهد حداقل 25 تحقیق راجع به اثرات ضد زخم عسل انجام شده که نتایج آنها مثبت بوده است. عسل به عنوان التیام دهنده زخم و نگهدارنده پوست مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین 40 مورد دیگر نشان داده ، عسل دارای اثرات ضد خونریزی با موفقیت 88 درصد بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروب نیز بوده است.

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 14:8 توسط حمیدرضا حسنی |
اگر می‌خواهید لاغر شوید، بخوانید  <-PostCategory-> 
محققان به افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند هشدار می دهند که صرف دیرهنگام نهار موجب افزایش وزن می شود.
 محققان دانشگاه ˈبریگهام ˈ و بیمارستان زنان ˈبوستونˈ در مطالعه ای متوجه شدند که دیر نهار خوردن روند کاهش وزن را متوقف می سازد.این درحالی است زمان صرف وعده های غذایی کوچکتر نقشی در متوقف ساختن روند کاهش وزن ندارد.

این مطالعه که در آن ۴۲۰ فرد دارای اضافه وزن را که در یک برنامه درمانی کاهش وزن ۲۰ هفته ای شرکت کرده بودندنشان داد افرادی که نهار خود را قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر صرف می کردند در مقایسه با افرادی که دیرتر از این ساعت نهار می خورند ۳۰ درصد بیشتر کاهش وزن داشتند.

در این مطالعه نیمی از افراد نهار خود را قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر و نیمی دیگر دیرتر از این ساعت صرف کردند.

این مطالعه که در مجله بین المللی Obesity منتشر شده است، نشان داد: افرادی که زود نهار می خورند بطور متوسط حدود ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن پیدا کردند.

محققان گفتند: این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد زمان غذا خوردن در روند کاهش وزن تاثیر دارد.

نتایج این مطالعه نشان داد، افرادی که دیر نهار می خوردند نسبت به افرادی که زود نهار خود را صرف می کردند روند کاهش وزن کندتر و کاهش وزن بسیار کمتری داشتند که نشان می دهد زمان صرف وعده مفصل غذایی روزانه عامل مهمی در برنامه کاهش وزن است.

این مطالعه همچنین نشان داد، افرادی که دیر نهار می خوردند حساسیت آنها نسبت به انسولین کمتر بود که این خود یک عامل خطر ساز در ارتباط با ابتلاء به دیابت است.

در این مطالعه مشاهده شد افرادی که دیر نهار می خورند اما کاهش وزن پیدا کرده بودند کالری های کمتری در وعده صبحانه مصرف کرده بودند و یا اصلا صبحانه نمی خوردند

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 14:8 توسط حمیدرضا حسنی |
چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیم  <-PostCategory-> 

بهداشت به منظور محافظت و تقویت ایمنی بدن از بیماری آنفلوانزا به شستن مرتب دستها توصیه کرده&zwnj;اند.

بر اساس آکادمی تغذیه و رژیم&zwnj;های غذایی، مواد غذایی با سیستم ایمنی بالا می&zwnj;تواند توانایی شما را در دفع کردن&zwnj;های آنفلوانزا و مشکلات بهداشت و سلامت دیگر بهبود بخشد.

"منگیری" متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی گفت: حتی یک نقص کوچک تغذیه می&zwnj;تواند بر توانایی بدن در سالم ماندن تاثیر گذارد.

وی افزود: سیستم ایمنی قوی را بدن شما را نه تنها در برابر هر نوع حشره آنفلوانزا تضمین می&zwnj;کند بلکه در برابر آن به طور قوی دفاع می&zwnj;کند.

وی خاطر نشان کرد که تغذیه خوب در پاسخ ایمنی قوی بسیار ضروری است و به غذاهایی که ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، اشاره کرد.

پروتئین یک بخش ضروری سیستم دفاعی بدن انسان است. منابع پروتئین شامل غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، لوبیا و نخود، محصولات سویا و آجیل و دانه های بدون نمک است.

ویتامین A کمک می&zwnj;کند تا از عفونت با حفظ پوست و بافت در دهان، معده، ریه&zwnj;ها و روده سالم جلوگیری کند.

این ماده مغذی که در سیب زمینی شیرین، هویج، کلم پیچ، اسفناج و فلفل قرمز بل یافت می&zwnj;شود همچنین به بدن در تنظیم سیستم ایمنی کمک می&zwnj;کند.

ویتامین C باعث تولید پادتن&zwnj;های تقویت ایمنی بدن می&zwnj;شود. پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی و نارنگی از جمله غذاهای سرشار از ویتامین C هستند.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن میسر شود. افرادی که می&zwnj;خواهند بیشتر ویتامین E را در رژیم غذایی خود دریافت کنند باید دانه&zwnj;های آفتابگردان، بادام، آفتابگردان یا روغن گلرنگ، فندق، کره، بادام زمینی و یا اسفناج مصرف کنند.

برخی بر این باورند که "روی" یک ماده مغذی موجود در گوشت گاو بدون چربی، جوانه گندم، خرچنگ، سبوس گندم، دانه آفتابگردان، نخود چشم سیاه، بادام، شیر و پنیر سویا، یافت می شود همچنین ممکن است عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

مگنیری گفت: در صورتی که شما از افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن خود مطمئن نیستید می&zwnj;توانید با یک متخصص تغذیه موضوع را در میان بگذارید.

وی افزود که یک متخصص تغذیه یه شما اطمینان می&zwnj;دهد که چگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را در خصوص عملکرد و محافظت از بدن خود را به دست آورید

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 13 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:56 توسط حمیدرضا حسنی |
چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیم  <-PostCategory-> 

بهداشت به منظور محافظت و تقویت ایمنی بدن از بیماری آنفلوانزا به شستن مرتب دستها توصیه کرده&zwnj;اند.

بر اساس آکادمی تغذیه و رژیم&zwnj;های غذایی، مواد غذایی با سیستم ایمنی بالا می&zwnj;تواند توانایی شما را در دفع کردن&zwnj;های آنفلوانزا و مشکلات بهداشت و سلامت دیگر بهبود بخشد.

"منگیری" متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی گفت: حتی یک نقص کوچک تغذیه می&zwnj;تواند بر توانایی بدن در سالم ماندن تاثیر گذارد.

وی افزود: سیستم ایمنی قوی را بدن شما را نه تنها در برابر هر نوع حشره آنفلوانزا تضمین می&zwnj;کند بلکه در برابر آن به طور قوی دفاع می&zwnj;کند.

وی خاطر نشان کرد که تغذیه خوب در پاسخ ایمنی قوی بسیار ضروری است و به غذاهایی که ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، اشاره کرد.

پروتئین یک بخش ضروری سیستم دفاعی بدن انسان است. منابع پروتئین شامل غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، لوبیا و نخود، محصولات سویا و آجیل و دانه های بدون نمک است.

ویتامین A کمک می&zwnj;کند تا از عفونت با حفظ پوست و بافت در دهان، معده، ریه&zwnj;ها و روده سالم جلوگیری کند.

این ماده مغذی که در سیب زمینی شیرین، هویج، کلم پیچ، اسفناج و فلفل قرمز بل یافت می&zwnj;شود همچنین به بدن در تنظیم سیستم ایمنی کمک می&zwnj;کند.

ویتامین C باعث تولید پادتن&zwnj;های تقویت ایمنی بدن می&zwnj;شود. پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی و نارنگی از جمله غذاهای سرشار از ویتامین C هستند.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن میسر شود. افرادی که می&zwnj;خواهند بیشتر ویتامین E را در رژیم غذایی خود دریافت کنند باید دانه&zwnj;های آفتابگردان، بادام، آفتابگردان یا روغن گلرنگ، فندق، کره، بادام زمینی و یا اسفناج مصرف کنند.

برخی بر این باورند که "روی" یک ماده مغذی موجود در گوشت گاو بدون چربی، جوانه گندم، خرچنگ، سبوس گندم، دانه آفتابگردان، نخود چشم سیاه، بادام، شیر و پنیر سویا، یافت می شود همچنین ممکن است عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

مگنیری گفت: در صورتی که شما از افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن خود مطمئن نیستید می&zwnj;توانید با یک متخصص تغذیه موضوع را در میان بگذارید.

وی افزود که یک متخصص تغذیه یه شما اطمینان می&zwnj;دهد که چگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را در خصوص عملکرد و محافظت از بدن خود را به دست آورید

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 12 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:22 توسط حمیدرضا حسنی |
عوامل ایجادکننده گودی کمر کدامند؟  <-PostCategory-> 
یک کارشناس ارشد تربیت بدنی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، درباره مشکل کمر گود یا به اصطلاح پزشکی "لوردوزیس" اظهار کرد: کمر گود یکی از علل شایع تغییر در ستون فقرات و ناحیه کمر است که عوارضی هم&zwnj;چون کمردرد و تغییر ساختار ثابت افراد را در پی دارد.
"رضا بابازاده" گفت: ضعف عضلات شکم، کوتاهی عضلات جلویی ران، علل مادرزادی، استفاده از کفش&zwnj;های پاشنه بلند و زایمان&zwnj;های مکرر و جابجایی مهره&zwnj;ها ازعوامل ایجادکننده "گودی کمر" است.

وی ادامه داد: این عارضه باعث افزایش بیش از حد گودی کمر می&zwnj;شود و در این حالت لگن به سمت جلو چرخش پیدا می&zwnj;کند و مفاصل ران اندکی خم می&zwnj;شوند که این امر تناسب قامت را از بین می&zwnj;برد.

بابازاده اضافه کرد: کمرگود در بین افراد چاقی که شکم بزرگی دارند و هم چنین خانم&zwnj;ها شایع&zwnj;تر از دیگر افراد جامعه است.

او درباره راه&zwnj;های تشخیص این بیماری، گفت: برای تشخیص این بیماری باید از فرد بخواهیم که به پشت بخوابد و عمل بلند شدن را انجام دهد، اگر نتوانست به حال نشسته درآید، می&zwnj;توان گفت که عضلات شکمی او ضعیف است و اگر توانست بلند شود و هنگام بلند شدن گودی کمر افزایش یافت باز هم ضعف عضلات شکمی وجود دارد.

بابازاده توضیح داد: استفاده از کفش&zwnj;هایی با پاشنه بیش از 5. 3 سانتی&zwnj;متر برای آقایان و بیش از 5. 4 سانتی&zwnj;متر برای خانم&zwnj;ها به دلیل تغییر مرکز ثقل بدن باعث ایجاد گودی کمر می&zwnj;شود.

وی با اشاره به یکی دیگر از راه&zwnj;های تشخیص این بیماری، گفت: از فرد می&zwnj;خواهیم پشت بدن را به دیوار بچسباند، اگر کف دست به راحتی از ناحیه کمر عبور کرد و یا فضای زیادی در این قسمت وجود داشت، فرد دارای کمر گود است و باید به پزشک مراجعه کند.

او درباره راه&zwnj;های درمان این بیماری، اظهار کرد: درمان کمر گود برای افراد مختلف متفاوت است و نمی&zwnj;توان درمان یکسانی رابرای همگان تجویز کرد اما با شناخت علت بیماری و درجه ضعف عضلانی که باعث ناهنجاری در قامت شده&zwnj;اند، می&zwnj;توان درمان مناسبی را انجام داد.

وی درباره درمان این مشکل به وسیله ورزش اظهار کرد: بدین منظور طی تمرین&zwnj;هایی فرد خم می&zwnj;نشیند و از حالت نشسته به خوابیده در می&zwnj;آید، فرد به پشت می&zwnj;خوابد و هر دو پا را به حالت صاف در می&zwnj;آورد.

بابازاده ادامه داد: فرد به پشت می&zwnj;خوابد و عمل دوچرخه زدن را با پاها انجام می&zwnj;دهد، فرد به پشت می&zwnj;خوابد و زانوی یک پارا خم می&zwnj;کند سپس عمل بالا آوردن پاها را انجام می&zwnj;دهد، فرد می&zwnj;ایستد و یک پا را با دست مخالف می&zwnj;گیرد، فرد روی یک پا می&zwnj;نشیند و پای دیگر را به سمت عقب می&zwnj;برد سپس زانوی پای عقبی را خم می&zwnj;کند.

وی افزود: اگر ضعف عضلات شکم عامل اصلی تغییر شکل باشد باید فرد به پشت بخوابد و عضلات شکم را منقبض کند، سپس کمر را به زمین فشار دهد و چند لحظه این حالت را حفظ، سپس استراحت و تکرار کند، و راه دیگر این است که فرد به پشت بخوابد و دست&zwnj;ها را در پهلو قرار دهد سپس بلند شود به طوری که سر و کتف از روی زمین بلند شود ویا فرد به پشت بخوابد و زانوهایش را خم کند به طوری که کف پاها با زمین تماس پیدا کنند و سپس عمل بلند شدن را انجام دهد و دست&zwnj;ها را به سمت جلو بکشد

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 12 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:22 توسط حمیدرضا حسنی |
پیشگیری از سفید شدن موی سر  <-PostCategory-> 

 

تجربیات نشان می&zwnj;دهد کمبود فلزاتی همچون منگنز، روی، تیتانیوم، آهن و مس از عوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب می&zwnj;آیند.

طبق نظر متخصصان تغذیه، افرادی که دچار سفیدی مو هستند باید میوه&zwnj;هایی همچون سیب، گلابی، هلو و همه میوه&zwnj;هایی که سرشار از فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نیز مصرف سبزیجاتی همچون سیر، پیاز، موسیر و تره که دارای منگنز هستند را در برنامه غذائی خود بگنجانند.مصرف مواد غذائی حاوی مس و منگنز در جلوگیری از سفیدی مو بسیار مؤثر است.

یافته&zwnj;های موجود نشان می&zwnj;دهد در میان داروهای گیاهی، جوشانده سبوس گندم، مصرف سنبل الطیب، خوردن روزانه ۱ قاشق مربا خوری از مخلوط پودر سبوس برنج و شکر یا نبات سائیده شده و قرار دادن نان جو در دستور رژیم غذایی نیز در حفظ رنگ مو و کاهش موهای سفید مؤثر است. مس نیز از جمله عناصری است که می&zwnj;تواند بر پوست و مو تاثیر بگذارد و حتی از سفید شدن مو هم جلوگیری می&zwnj;کند.

خوراکی&zwnj;هایی همچون نخودفرنگی، قارچ، آجیل، لوبیا، عدس، گوجه فرنگی، موز، آلو، سویا و سیب زمینی از جمله غذاهایی هستند که مقدار قابل توجهی مس را در خود جای داده&zwnj;اند. فقط پیری مو را سفید نمی&zwnj;کند. کمبود ویتامین ب12، بیماری تیروئید، سیگار کشیدن (سرعت سفید شدن مو در سیگاری&zwnj;ها، چهار برابر افراد غیر سیگاری است)، کم خونی، رژیم&zwnj;های سخت و طولانی مدت، عوامل ارثی، بیماری&zwnj;ها و افزایش گلبولهای سفید خون نیز باعث سفیدی زود هنگام و بیش از حد موها می&zwnj;شود.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 12 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:22 توسط حمیدرضا حسنی |
7 ماده غذایی که آقایان باید بخورند  <-PostCategory-> 
برای مردانی که از ریزش مو و همچنین کم پشت بودن موهای خود رنج می برند تخم مرغ می تواند معجزه کند.
افکارنیوز: برای مردانی که از ریزش مو و همچنین کم پشت بودن موهای خود رنج می برند تخم مرغ می تواند معجزه کند.

گوجه

گوجه دارای لیکوپن است و این ماده غذایی و مقوی حاوی ویتامین های بسیار زیادی است این ماده می تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و همچنین بیماری های قلبی که از عوامل اصلی مرگ آقایان است را نیز کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که آقایانی که از لیکوپن استفاده می کنند کمتر دچار سرطان پروستات می شوند.

زغال اخته

زغال اخته به خاطر داشتن پروآنتوسیانیدین یکی دیگر از موادی است که از سرطان پروستات جلوگیری می کند. زغال اخته همچنین در مردان باعث می شود تا کمتر به بیماریهایی مانند دیابت نوع دوم و یا انواع بیماری های قلبی مبتلا شوند. همچنین مغز را در مقابل فراموشی های دوره کهنسالی که در آقایان بسیار شایع است مقاوم می کند.

بروکلی

در کنار دیگر سبزیجات مانند کلم و کاهو، بروکلی از خاصیت بیشتری برخوردار است و همین امر باعث می شود تا به عنوان یک سبزی ضد سرطان شناخته بشود. سولفورافان ماده ای است که تحقیقات نشان می دهد در مردان میزان ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می دهد. همچنین باید یه این لیست سرطان پروستات را نیز اضافه کنیم.

غلات سبوس دار

با توجه به مقدار زیاد ویتامین و فیبر و مواد معدنی که در غلات وجود دارد این مواد به منابع عالی برای تامین سلامت انسان تبدیل شده اند.ب یشتر این غلات شامل مقدار زیادی از ویتامین بی هستند که برای سلامتی مخصوصا رفع افسردگی بسیار مفید هستند. همچنین ویتامین هایی مانند بی هفت به کاهش ریزش مو کمک می کند.

تخم مرغ

برای مردانی که از ریزش مو و همچنین کم پشت بودن موهای خود رنج می برند تخم مرغ می تواند معجزه کند. تخم مرغ دارای مقدار زیدی پروتئین است که در کنار ویتامین بی هفت یکی دیگر از موادی است که می تواند موهای زیبای را باری شما به ارمغان آورد.

انار

انار یکی از منابع سرشار از آنتی اکسیدانها، ویتامینها و مواد معدنی مفید است. تحقیقات نشان می دهد که آب انار می تواند مقدار کلسترول خون را کاهش دهد که این امر در بین جوانان دوره ۲۰ سالگی بسیار تاثیر گذارتر است. مطالعات بیشتر حاکی از آن است که مقدار کمی آب انار در روز میتواند زمان ابتلا به سرطان های مختلف را کاهش دهد.

سیر

برای همه ما سیر به عنوان یک معجزه گر برای سلامتی و البته با یک بوی نه چندان مناسب شناخته می شود. این ماده غذایی ارزشمند می تواند سطح کلسترول آقایان را اگر به طور مداوم مصرف کنند کاهش دهد همچنین ابتلا به سرطان پروستات را نیز در مردان کم می کند.
 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 12 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 20:31 توسط حمیدرضا حسنی |
این افراد کمتر بیمار می‌شوند!  <-PostCategory-> 

 افرادی که از سلامت جسمی و روانی برخوردارند ، شادمانی بیشتری احساس می کنند و آنهایی که نسبت به افراد افسرده، شادمان ترند کمتر با بیماری و مرگ ناشی از آن روبرو می شوند.

افراد شادمان احساس می کنند که بر زندگی تسلط بیشتری دارند در حالی که افراد افسرده خود را بازیچۀ دست سرنوشت می پندارند همچنین افراد شاد در مقابل مشکلات، قدرت ایستادگی و ابراز وجود بیشتری داشته و آمادگی بهتری برای تجربه کردن امور زندگی از خود نشان می دهند.

انسان برای داشتن زندگی شاد و پربار به چشم اندازهای وسیعی برای آینده نیاز دارد و فقدان چنین اهدافی می تواند موجب گرایش به سبک زندگی ملالت بار و بروز عادات رفتاری ناسالم مانند افراط در تفریح، پرخوری و استفاده از مواد مخدر و الکل شود.

افرادی که به پیوندهای شخصی، خانوادگی و اجتماعی پایبندتر هستند، بانشاط تر از آنهایی هستند که خود را در این دنیا تنها می بینند همچنین در موقعیت های شغلی هرچه جایگاه افراد در سلسله مراتب قدرت بالاتر می رود و احساس تسلط بر افراد و مشارکت آنها در تصمیم گیری های سازمانی افزایش می یابد، احساس شادی نیز بیشتر می شود.

نحوة برخورد با رخدادهای روزمرة زندگی، از وقایع خوشایند زندگی چون ترفیع شغلی و ازدواج موفق گرفته تا وقوع حوادث ناگوار نظیر تعارضات واختلافات بین فردی، ارتباط کاملاً آشکاری با احساس شادمانی دارد.


شادی، هیجان ناشی از انبساط با تظاهرات بیرونی و زودگذر است اما نشاط، احساس انبساط و شادمانی درونی بصورت پایدار است همچنین شادی همیشه با هیجان ها، لبخند ، خنده و حرکت بروز می کند اما نشاط هرچند احساسی لذت بخش محسوب می شود، اما این احساس لزوما با خنده همراه نیست.


شادی می تواند هیجانی کاذب و زودگذر باشد در حالی که ماهیت نشاط، مثبت و بادوام است و تجربه نشان داده که شادی های کاذب ناشی از محرک های متفاوت نظیر داروهای روان گردان، مواد مخدر و الکل و نظایر آن، کوتاه و گذرا بوده و علائم اندوه و افسردگی را به دنبال دارد

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 12 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 20:31 توسط حمیدرضا حسنی |
تازه ترین یافته ها درباره میگرن  <-PostCategory-> 

محققان هشدار می دهند، زنانی که به میگرن شدید همراه با اختلالات بصری مبتلا هستند، در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند. نتایج بررسی ها در گذشته نشان می داد که میگرن همراه با علایمی مانند دیدن نقاط نورانی، خطر بروز سکته و حمله قلبی را دو برابر می کند اما میگرن هرگز به عنوان دومین عامل خطر مرگ عنوان نشده بود. به تازگی مشخص شده است، پس از فشارخون بالا، میگرن دومین علت حمله قلبی و سکته به حساب می آید و خطر مرگ بیماران قلبی را افزایش می دهد. پس از آن دیابت، استعمال دخانیات، چاقی مفرط و سابقه خانوادگی بیماری قلبی در این جدول قرار دارد. به گفته محققان خطر سکته و حمله قلبی در زنان مبتلا به میگرن که با مشکلات بینایی همراه باشد، ۳برابر بیشتر است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 12 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 20:31 توسط حمیدرضا حسنی |
۳پیشنهاد برای پیشگیری از دیابت  <-PostCategory-> 
از مصرف محصولات بهداشتی که نمی شناسید، بپرهیزید؛

قبل از خرید لوازم آرایشی، برچسب ها را کنترل کنید. کلمه فتالات &laquo;phthalate&raquo; روی برچسب محصول نشان می دهد در آن ماده ای به کار رفته که در ترشح هورمون ها مشکل ایجاد می کند. افرادی که تراکم فتالات در بدنشان بالاتر از حد طبیعی است نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

 

کمی قهوه مصرف کنید؛

نتایج تحقیقات نشان می دهد مصرف کافئین، برای جلوگیری از ابتلا به دیابت مفید است. کافئین سوخت و ساز بدن را بالا می برد. پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان موجود در قهوه به سلول ها کمک می کند تا قندخون را بهتر جذب کنند.

 

هر شب ۷ساعت بخوابید؛

کم خوابی شبانه و جبران آن با خواب روز، خطر بروز دیابت را افزایش می دهد. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد، خواب شبانه کمتر از ۶ساعت خطر بروز این بیماری را در آقایان ۲برابر افزایش می دهد. همچنین خواب زیاد هم خطر بروز دیابت را افزایش می دهد.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 12 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 20:31 توسط حمیدرضا حسنی |
4 خوراکی چرب که باید بخورید  <-PostCategory-> 

 بسیاری از خوراکی هایی که ما روزانه آن ها را مصرف می کنیم دارای چربی های مختلفی هستند که باعث اسیب رسیدن به بدن ما می شود و همچنین می توانند بیماری های مختلفی را در بدن ما ایجاد کنند.

البته در این میان می توانیم خوراکی های چربی را نیز پیدا کنیم که خوردن ان ها برای بدن بسیار مفید و همچنین لازم است. این خوراکی ها دارای چربی های خاصی هستند که بودنشان می تواند به تقویت قوای بدن کمک به سزایی کند.

هسته انگور

شاید این روزها فصل انگور نباشد اما به یاد داشته باشید که هسته انگور یکی از منابع سرشار از چربی های گیاهی است. این خوراکی می تواند بدن شما را در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت کند. میزان زیاد ویتامین E و همچنین انتی اسیدان های این خوراکی بدن انسان را بیمه کامل می کنند.

گردو

یکی از خوراکی های معروف که همیشه از آن به عنوان یک معجزه گر یاد می شود گردو است. این خوراکی را می توانید صبح ها همراه با صبحانه میل کنید و یا اینکه آن را در غذاهای مختلف بریزید. گردو منبعی سرشار از امگا &ndash; ۳ است و می تواند برای دستگاه های عروقی و همچنین قلب شما بسیار مفید باشد. البته بهتر است از این خوراکی به صورت خام استفاده کنید.

نارگیل

یک میوه با پوستی خشن و بدنه ای ضدضربه اما با قلبی سفید و پر از فایده میوه ای نیست جز نارگیل. این میوه بسیار خوشمزه بوده و می تواند از بسیاری از بیماری های انسان جلوگیری کند. روغن نارگیل یکی از روغن های بسیار مفید برای پخت و پز است و همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می شود.

تخم کتان

یکی از بهترین خوراکی ها که روغنی بسیار سالم و همچنین سرشار از چربی های مفید دارد تخم کتان است. از روغن تخم کتان می توانید در غذاهای مختلف و همچنین در تهیه سالادهای خوشمزه استفاده کنید. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که این خوراکی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند بدن را در مقابل سرطان ها مختلف ایمن کند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 11 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 12:35 توسط حمیدرضا حسنی |
بهترین و بدترین روغن های خوراکی را بشناسید  <-PostCategory-> 

برای ارزیابی انواع روغن های خوراکی و مقایسه آنها با هم، ویژگی های زیر را در نظر می گیریم:

1 - میزان اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن

2 - میزان چربی های غیر اشباع نسبت به چربی های اشباع در روغن ( یعنی اینکه چقدر برای قلب مفید است )

3 - تأثیر روغن بر کلسترول خون (یعنی آیا کلسترول خون را افزایش می دهد یا کاهش، مخصوصا در افراد دچار چربی خون بالا)

4 - سایر فواید روغن

5 - مزه آن

6 - وجود بقایای آفت کش ها در روغن در طی فرآیند آن

7 - تاثیر گذاری روش های فرآیند روی ارزش تغذیه ای روغن

البته باید گفت اینکه بعضی روغن ها بهتر از انواع دیگر هستند نباید باعث شود فقط یک یا دو تا از بهترین های آنها را همیشه مصرف کنیم و بقیه را نه. توجه داشته باشید رعایت اعتدال، نکته کلیدی در تغذیه مناسب است و تغذیه مناسب بر اساس تنوع و تعادل غذایی استوار است.

بهترین روغن ها:

1 - روغن بذر کتان

روغن بذر کتان بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ است. برای قلب و روده ها مفید است. یبوست را کاهش می دهد. قدرت ایمنی بدن را تقویت می کند. سلامت پوست را ارتقا می بخشد. لیگنین ( فیبر غذایی غیرمحلول ) دارد که برای بدن مفید است. ولی اگر به طور صحیح نگهداری نشود، به سرعت فاسد می شود . برای پخت غذا مناسب نیست.

2 - روغن کانولا

روغن کانولا منبع غنی اسیدهای چرب امگا- ۳ و امگا- ۶ است. مقدار چربی های اشباع در آن خیلی کم است، در نتیجه برای قلب مفید است.

3 - روغن سویا

روغن سویا دارای اسیدهای چرب امگا  ۳ و امگا  ۶ است، ولی اغلب خیلی تصفیه و هیدروژنه (جامد) می شود.

4 - روغن زیتون (خالص یا خیلی خالص)

هنگام استخراج روغن زیتون از میوه ی آن، نیازی به حرارت بالا و فرآیند شیمیایی نیست. به کندی فاسد می شود. برای پخت غذا در درجه حرارت معمولی مناسب است. در صورت مصرف متعادل، LDL (چربی بد) را کاهش می دهد، بدون اینکه میزان HDL (چربی خوب ) را تغییر دهد، در نتیجه نسبت HDL به LDL را بهبود می بخشد که برای سلامتی بدن مفید است.

5 - روغن تخم کدو حلوایی

روغن کدو حلوایی چربی اشباع کمی دارد. منبع غنی اسیدهای چرب امگا  ۶ است. ممکن است بعضی اسیدهای چرب امگا  ۳ را نیز داشته باشد. عمل تصفیه کردن و فرآیندهای شیمیایی در کارخانه، ارزش تغذیه ای آن را کاهش می دهد.

روغن های حد وسط:

1 - روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۶ است.

2 - روغن ذرت

روغن ذرت منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۶ است. چربی اشباع آن کمی بیشتر از روغن های گروه اول ( بهترین روغن ها ) است. اغلب هیدروژنه (جامد) می شود.

3 - روغن بادام زمینی

تا حدودی چربی اشباع روغن بادام زمینی بالاست، ولی کمتر از کره، چربی حیوانی و روغن پنبه دانه است. برای پخت و پز غذا در درجه حرارت بالا مناسب است.

بدترین روغن ها:

1 - روغن پنبه دانه

چربی اشباع زیادی دارد. دارای بقایای ضد آفت های گیاهی است. بیشتر اوقات هیدروژنه ( جامد ) می شود.

2 - روغن هسته خرما (روغن پالم)

روغن پالم دارای چربی اشباع بالایی است، در نتیجه کلسترول خون را افزایش می دهد.

3 - روغن نارگیل

روغن نارگیل از تمام انواع روغن های گیاهی، چربی اشباع بیشتری دارد و برای سلامت قلب مضر است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 11 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 12:35 توسط حمیدرضا حسنی |
4درمان فوری برای از بین بردن جوش صورت  <-PostCategory-> 

متخصصان بهداشت عمومی پوست در کانادا در مقاله&zwnj;ای به چند راهکار خانگی ساده و درعین حال موثر برای مقابله با این آکنه&zwnj;های بی&zwnj;موقع و ناخوشایند اشاره کرده&zwnj;اند که به کار بردن آنها تقریبا برای هر فردی میسر است.
این کارشناسان توصیه می&zwnj;کنند :
۱ - با مالیدن مقدار اندکی خمیر دندان روی آکنه می&zwnj;توانید به سریع&zwnj;تر خشک شدن آن کمک کنید.

۲ - همچنین می&zwnj;توانید مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

۳ - عسل نیز برای درمان جوش&zwnj;های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می&zwnj;کند.

۴ - روغن درخت چای را نیز می&zwnj;توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می&zwnj;کند و مانع زخم شدن محل جوش می&zwnj;شود.

مراقب باشید از مصرف صابون&zwnj;هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش&zwnj;های آلرژیک می&zwnj;شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه&zwnj;دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه&zwnj;ها تاثیر فوق&zwnj;العاده&zwnj;ای دارند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 11 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 12:35 توسط حمیدرضا حسنی |
از این کار به شدت پرهیز کنید !  <-PostCategory-> 

در سال ۱۹۷۱ میلادی دو دانشمند آلمانی به مفصل سوم بین انگشت و کف دست نیرویی کششی وارد آوردند و با مشاهده شکل&zwnj;گیری حباب&zwnj;هایی از گاز در این آزمایش ثابت کردند که فشار بر مفاصل یاد شده سبب آزاد شدن گاز Co۲ می&zwnj;شود.

وارد آمدن نیروی کششی بین سطوح مفصل سبب افزایش حجم آن و کاهش فشار مایعی می&zwnj;شود که درون مفصل است. این کاهش به خروج گاز درون مفصل و ایجاد حباب می&zwnj;انجامد.
وارد آوردن فشار بخصوص با شکستن قلنج سبب حرکت مایع درون مفصل به قسمت&zwnj;هایی می&zwnj;شود که زیر فشار کمتر باشد.
صدای حاصل از شکستن قلنج به سبب خوابیدن یا ترکیدن همین حباب&zwnj;های گاز در جریان حرکت مایع درون مفصل است.
شکستن قلنج کمر، گردن و بخصوص انگشت&zwnj;ها برای رفع خستگی، شاید موجب احساس راحتی شود، اما عارضه ساییدگی زودرس مفصل&zwnj;ها را به دنبال خواهد آورد.
با اولین نشانه&zwnj;های ساییدگی، درد و التهاب مفاصل بویژه در انگشت&zwnj;ها و گردن که حساس&zwnj;تر از مهره&zwnj;های کمر هستند شروع خواهد شد. در میان انگشتان دست، انگشت شست بیش از انگشتان دیگر در معرض خطر است.
چرخش ناگهانی در ناحیه گردن و بویژه کمر هم بسیار خطرناک قلمداد شده، آسیب&zwnj;های ستون فقرات و عضلات گردن را شدیدتر می&zwnj;کند.
شکستن قلنج به سبب ایجاد حس راحتی و رفع موقت خستگی، ممکن است سبب تکرار و عادت به انجام عمل شود. تکرار و عادت، افزون بر ایجاد اختلال وابستگی روانی، خرابی&zwnj;ها و آسیب&zwnj;های مفصلی را زودتر و شدیدتر پیش می&zwnj;آورد.
تا آنجا که می&zwnj;توانید از شکستن قلنج مفاصل&zwnj;تان خودداری کنید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:53 توسط حمیدرضا حسنی |
تضمین سلامتی با 7 آبمیوه شفابخش  <-PostCategory-> 

کارشناسان تغذیه 7نوع آبمیوه شفابخش را نام برده اند که تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد .

متخصصان این 7آب میوه شفابخش را به این شرح نام برده اند:

1-آب انار: مملو از آنتی اکسیدان است و مانع بسته شدن عروق قلبی و بروز سرطان پروستات می شود، آب انار مملو از ویتامین ACE و فولیک اسید است.

2-آب پرتقال: محافظ سیستم ایمنی بدن است و مانع کم خونی می شود. و بهترین منبع ویتامین Cو سرشار از فولیک اسید است.محققان به خانمهای باردار توصیه می کنند نوشیدن آب پرتقال را فراموش نکنند. خوردن آب پرتقال با غذا جذب آهن را آسان تر و نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز همچنین از بروز آرتروز جلوگیری می کند.

3-آب گریپ فروت: حافظ سیستم ایمنی بدن و سرشار از ویتامین C است. سرشار از بتاکاروتن است و این خاصیت باعث محافظت پوست از اشعه های مضر می شود.

4-آب سیب: پرانرژی و محافظ عضله قلب است.

5-آب آناناس: برای هضم غذا مفید است. به هضم پروتئین های سنگین کمک می کند. حاوی قند و بسیار پر انرژی است. هر 100میلی لیتر آب آناناس، حاوی 11میلی گرم ویتامین Cاست.

6-آب گوجه فرنگی: برای سلامت مردان و لاغرشدن مفید است. هر 250 میلی لیتر آب گوجه فرنگی، 50کالری ارزش غذایی دارد و باعث تقویت مویرگ ها می شود.

7-آب زغال اخته: از التهاب مثانه جلوگیری می کند و باکتری های مضر موجود در مثانه را از بین می برد. همچنین باعث کاهش خطر عفونت های ادراری می شود. آب زغال اخته مملو از ویتامینC است.

محققان همچنین توصیه می کنند آبمیوه را با غذا و یا پس از غذا میل کنید. اسید میوه به مینای دندان آسیب می رساند، بنابراین بلافاصله پس از نوشیدن آبمیوه مسواک نزنید. حداقل نیم ساعت پس از نوشیدن آبمیوه ها مسواک بزنید تا مینای دندانتان آسیب نبیند.

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:53 توسط حمیدرضا حسنی |
خوراکی‌‌ها علیه اسـترس  <-PostCategory-> 

کارشناسان معتقدند که یک رژیم غذایی تحریک کننده و نامنظم و آشفته در واقع پیش فاکتوری برای بروز استرس است که معمولا شامل مصرف چای و میان وعده&zwnj;ها به&zwnj;طور مکرر و نامنظم است، اما با دنبال کردن یک رژیم غذایی منظم و همچنین انتخاب خوردنی&zwnj;هایی مناسب می&zwnj;توان تا حد امکان استرس روزانه را از خود دور نگهداشت.سایت تغذیه هول فود کاتولوگ فهرستی از مواد غذایی ارائه &zwnj;کرده&zwnj; است که این خوردنی&zwnj;ها تاثیر بسزایی در دور کردن استرس از انسان دارند و یا به عبارتی آرامش بخش هستند.

ماست

ماست به ویژه&zwnj; برای فصل تابستان مفید است، چون سبک بوده و هضم آن هم آسان است. دکتر شیفا شارما، متخصص تناسب اندام در هند در این باره می&zwnj;گوید: ماست یا هر محصول لبنی دیگر غنی از ماده&zwnj;ای به نام تیروسین است که میزان سروتونین را در مغز افزایش می&zwnj;دهد. به بیانی دیگر پروتئین&zwnj;ها در محصولات لبنی مقدار سروتونین را که نوروهورمونی در مغز است، افزایش می&zwnj;دهند و در نتیجه استرس اعصاب را کاهش داده و شما را آرام می&zwnj;سازد.

شکلات تلخ

پزشکان می&zwnj;گویند: مصرف شکلات تلخ از مقدار هورمون استرس می&zwnj;کاهد و سایر آشفتگی&zwnj;های بیوشیمیایی مرتبط با استرس را متعادل می&zwnj;سازد.

مرکبات

 


میوه&zwnj;ها حاوی قند طبیعی هستند که ذهن را از استرس خالی می&zwnj;سازند و مرکبات و میوه&zwnj;های تابستانی تاثیر بیشتری در این زمینه دارند.

بادام درختی

بادام سرشار از ویتامین &laquo;B2&raquo; و ویتامین &laquo;E&raquo;، منیزیم و روی است ویتامین&zwnj;های B و منیزیم تاثیر بسزایی در تولید سروتونین دارند که خلق انسان را تنظیم می&zwnj;کنند و استرس را تسکین می&zwnj;دهند. بادام&zwnj;درختی می&zwnj;تواند با برخی از اثرات منفی استرس مقابله کند و ویتامین E هم به&zwnj;عنوان یک آنتی اکسیدان مولکول&zwnj;های رادیکال آزاد را که با استرس و بیماری قلبی مرتبط هستند، نابود می&zwnj;سازد.

چای

چای ضمن کنترل کالری&zwnj;ها، خلق و خوی شما را نیز بهبود می&zwnj;بخشد. چای بابونه، چای یاسمن و سایر چای&zwnj;های گیاهی تاثیر شگفت انگیزی روی بدن شما دارند و می&zwnj;توانند مثل یک داروی مسکن عمل کنند.

ماهی

&laquo;ماهی&raquo; منبع غنی از چربی&zwnj;های امگا 3 است که حاوی ویتامین&zwnj;های گروه B به ویژه&zwnj; B6 و B12 مفید برای مقابله با استرس هستند. در واقع ویتامین B12 یکی از مهمترین مکمل&zwnj;ها برای ساخت سروتونین به&zwnj;عنوان هورمون شادی در مغز است و کمبود ویتامین B12 می&zwnj;تواند سبب افسردگی شود.

کلم بروکلی


یکی دیگر از خوردنی&zwnj;های مفید برای مقابله با استرس است که وقتی به پاستا، برنج و یا سالاد افزوده می&zwnj;شود، تاثیر معجزه آسایی در ایجاد شادی در شما اعمال می&zwnj;کند. کلم بروکلی هم سرشار از ویتامین&zwnj;های گروه B شامل اسید فولیک است که به کاهش ترس، اضطراب و نگرانی، استرس و حتی افسردگی کمک می&zwnj;کنند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده مفید است که این سندرم در واقع حاصل استرس بلند مدت است.

سیر

سیر برای آرام کردن تنش و استرس و نیز کاهش گلوکز خون مفید است. سیر سرشار از آنتی اکسیدان&zwnj;ها است و این مواد در مقابله با استرس بسیار مفید هستند.

 

   

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:53 توسط حمیدرضا حسنی |
فواید اعجاب‌انگیز گل محمدي  <-PostCategory-> 
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ساخت دهانشویه آفت دهانی از عصاره گل محمدی شدند .

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز افزود : این اختراع با همکاری دکتر کیوان سهرابی انارکی و دکتر حسین حسین پور انجام شده است.

دکترتفقدی گفت: ‌در این طرح تاثیر ترکیبات اصلی گل محمدی(تاننها) در التیام آفت دهانی بررسی شده است .

عضو هیئت علمی گروه فارماکولوژی و مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و محقق این طرح نیز با اشاره به اینکه این دهانشویه با نام تجاری پارس رزا به شماره۵۹۳۱۸ در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است گفت: بر اساس تحقیقات ‌مصرف این دهانشویه در کوتاه مدت ، موجب ترمیم زخم های ناشی از آفت دهانی و کاهش درد و سوزش آن می شود.

دکتر حسن رخشنده افزود:‌ برای استفاده از گل محمدی در زمان ابتلا به آفت دهانی می توان مقداری از گلبرگهای خشک شده گل محمدی را جوشاند و پس از صاف کردن در دهان قرقره کرد.

او گفت :‌هم اکنون ، برنامه ریزیهای لازم برای کسب مجوز تولید و انجام تحقیقات بالینی بر روی این دارو در حال انجام است .

این عضو هیئت علمی دانشکده دارو سازی افزود:‌ نتایج این طرح در پایگاه بین المللی ISI نیز نمایه شده است.

او با اشاره به خواص مختلف گل محمدی گفت: تاکنون تحقیقات گسترده ای در زمینه خواص گل محمدی از جمله تاثیرخواب آوری، ضد افسردگی، ضدتشنج ، ضد التهابی، تسکین اختلالات تنفسی ، شل کننده عضلانی و برطرف تیک های عصبی با همکاری گروههای مختلف آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است .

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی، گل محمدی دارای ترکیباتی نظیر اسیدهای کربوکسیلیک، لینالول (Linalool, C۱۰H۱۸۰O)، یوگنول (Eugenol)، سیترونلول (Citronellol, C۱۰H۲۰)، فارنسول (Farnesol)، نرول (Nerol, C۱۰H۱۸)، ترپنها (Terpens)، میرسن(Myrcene)، کرستین (Quercetin)، کامفرول(Kaempferol) و ویتامین C است .
 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 16:34 توسط حمیدرضا حسنی |
چه بخوریم که خوش به حالمان شود؟  <-PostCategory-> 

 

سنگ های کلیه, علائم سرطان معده, درمان سرطان معده

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

 

اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید

هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.

 

اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید

60 عدد كشمش تقریبا می‌شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است.

 

اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید

یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كم‌چرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیك قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور كه می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.

 

اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید

در مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در كودكان كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میكروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را كاهش داده و بیمار را آرام می‌كند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باشد!

 

اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است كه به واسطه رادیكال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. كمبود اكسیژن یكی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

 

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید

مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.

 

اگر مشكل سخت دارید، انجیر بخورید

4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند.

 

اگر دارای مشکلات شكمی هستید، ریحان بخورید

مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپ‌های شكمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باكتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یك ماده ضد‌اسپاسم است كه می‌تواند باعث بهبود كرامپ‌های شكمی شود. هر طور كه دوست دارید ریحان را بخورید.

 

اگر دچار كم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید

حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود كه هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی كه از بی‌خوابی یا كم‌خوابی رنج می‌برند دچار كمبود تریپتوفان هستند.

 

اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید، ماهی تن بخورید

85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری دارد چون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس كسالت می‌شود.

 

اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید

مطالعات متعددی نشان داده، یك‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.

 

اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید

چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 16265
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 11:42 توسط حمیدرضا حسنی |
مطالب پيشين
» رویانیان استقلالی یا پرسپولیسی بودن احمدی‌نژاد را لو داد
» پولدارترین فوتبالیست‎های جهان
» تاریخ و محل تولد اكثر هنرمندان كشور
» سال تولد و میزان تحصیلات بازیگران معروف ایران
» رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست
» داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان
» عادت های غلط ما ایرانی ها در رانندگی و نگهداری ازخودرو
» تولید دستگاه تزریق انسولین بدون استفاده از سرنگ
» 5 ويتامين مخصوص آقايان
» چربی های شکم و پهلو را آب کنید
» فردوسي پوربرادرم چهار سال است از آلمان برگشته ؛ قلعه نويي را به خدا واگذار مي‌كن
» آزار زنان در آسانسور توسط مرد هوسران
» خبر ویژه : خداحافظی جادوگر از فوتبال در دوبی !
» داروخانه پروردگار
» آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز
» هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !
» تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی
» دانستنی های بامزه
» 9 دانستنی جالب
» 10دانستنی های علمی


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد


موضوعات
ورزش
طنز
پزشکی و سلامت
داستان کوتاه
جالب و خواندنی
آشپزی
اس ام اس
اخبار هنرمندان
مذهبی
پيوندها


(¯`·.¸¸.·'♥ آرزوها ♥'·.¸¸.·´¯) ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوان سیتی و آدرس javan.city.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

لىىک
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com